Nie wszystkie firmy czy instytucje posiadają rozbudowane biura prasowe wraz ze strukturą organizacyjną, wieloma pracownikami, jasno określonym i przydzielonym podziałem obowiązków i odpowiedzialności. Często obsługa prasowa to po prostu jedna osoba, z konieczności spec od wszystkiego, korzystający ewentualnie – jeśli firmę na to stać – z logistycznego wsparcia agencji PR lub pomocy zmieniających się co kilka miesięcy studentów-stażystów.
Jednak bez względu na strukturę, wielkość i liczebność tych umownych „biur prasowych”, ich codzienna praca to przede wszystkim umiejętność spełnienia wielu różnorakich, czasami przeciwstawnych, wymagań i oczekiwań stawianych przed PR-owcem lub rzecznikiem prasowym przez bardzo niejednorodnych klientów wewnętrznych (kierownictwo firmy, pracownicy, udziałowcy, właściciele, dział sprzedaży, itp. …) i zewnętrznych (dziennikarze, urzędy, inwestorzy, konsumenci, aktywiści wszelkiego autoramentu, blogerzy, fundacje charytatywne, itd. …).
Jak pogodzić ten ogień z wodą, a jednocześnie ustrzec się błędów? Jak zręcznie “upozycjonować się” w ciągle zmieniającym się, modnie zwanym „ekosystemie korporacyjnym”? Jak wykazać przy pomocy obiektywnych danych wartość pracy PR, komunikacji i rzecznika dla firmy lub instytucji publicznej? A przede wszystkim – jak PR i komunikacja mogą jeszcze bardziej przyczynić się do realizowania biznesowych celów swojej organizacji, bez niepotrzebnego zrażania do siebie świata zewnętrznego, głównie mediów?
Zwłaszcza to ostatnie nabiera coraz większego znaczenia w obecnych warunkach gospodarczych i rosnącej presji na osiąganie wyników sprzedażowych. PR, jako część każdego organizacyjnego ekosystemu, odgrywa tutaj ogromnie ważną rolę. Niestety, przez wielu mylony jest z reklamą, stąd liczne nadużycia jego funkcji oraz rosnąca niechęć ze strony dziennikarzy do współpracy z PR-owcami. Media natomiast – wbrew mocno przesadzonym pogłoskom o ich śmierci, że skorzystam ze znanego powiedzonka Oscara Wilde’a – pozostają najlepszym profesjonalnym sojusznikiem każdego (dobrego) PR-owca.
Zbigniew Lazar
Szkolenie otwarte
Relacje z mediami – czy naprawdę pływanie z rekinami?
Już 28 marca (piątek)
Warszawa
Ostatni dzwonek! Na szkolenie mogą Państwo zapisywać się już tylko do 25 marca do g. 12:00
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
Zapisz się na szkolenie
Zapraszamy!
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne