Na łamach miesięcznika Łazienka możemy przeczytać artykuł dotyczący działań public relations branży armatury łazienkowej. „O tym, że potrzeba działań PR jest w branży wyposażenia łazienek coraz bardziej uświadamiana świadczy chociażby wyraźnie mniejsza niż jeszcze kilka lat temu ilość reklam prasowych” – mówi cytowany w artykule Adrian Prochowski, kierownik ds. marketingu Kludi Armaturen. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami public relations. Działania prowadzone przez agencje PR-owskie dla tej branży obejmują przede wszystkim relacje z mediami.
Problemem pozostaje jednak wybór agencji, gdyż niewiele z nich ma doświadczenie w obsłudze klientów z tej branży. A te, które już pracują dla tego sektora często muszą podpisywać klauzule o niepodejmowaniu działalności konkurencyjnej w stosunku do interesów ich klientów. „Zasady współpracy pomiędzy agencją PR a daną firmą określane są na wstępie, w drodze negocjacji. Agencja musi przede wszystkim zapoznać się z misją i priorytetami nowego klienta” – czytamy w artykule. W zakres stałych zleceń wchodzi z reguły przygotowywanie komunikatów prasowych, koordynacja kontaktów z dziennikarzami i wsparcie firmy w przygotowywaniu konferencji. Rzadziej natomiast pracownik agencji występuje w roli rzecznika prasowego. Zacharewicz wyraża opinię, że niezależnie od sposobu realizacji działań public relations, jeśli tylko są one profesjonalne, to przynoszą korzyści zarówno firmie, jak i dziennikarzom.