Twórcy raportu pod uwagę wzięli 18 klubów, grających w Ekstraklasie podczas sezonów 2011/2012 oraz 2012/2013. Przy tworzeniu rankingu medialności uwzględniono media tradycyjne (liczbę transmisji oraz ich oglądalność na kanale Canal + oraz liczbę transmisji w telewizji otwartej, obecność w prasie), internet (indeks Google, liczbę fanów na Facebooku, obecność w internecie), frekwencję na meczach (na własnym stadionie oraz na meczach wyjazdowych), liczbę wydanych kart kibica oraz wartość koszulki. Klubom przyznawano od 0 do 18 punktów w poszczególnych kategoriach, po czym obliczano średnią ważoną.
Legia Warszawa zdobyła najwięcej punktów w połowie kategorii (liczba transmisji w telewizji otwartej, największa średnia frekwencja na stadionie oraz meczach wyjazdowych, najwięcej wydanych kart kibica oraz największa wartość klubowej koszulki, obliczona na ponad 15 mln zł). Lech Poznań, który w zestawieniu medialności zajął drugie miejsce, otrzymał najwięcej punktów za liczbę fanów, indeks Google oraz obecność w prasie i internecie. Trzecia – Wisła Kraków okazała się najlepsza w liczbie transmisji w Canal+ oraz ich oglądalności. (ks)