Producent zabawek LEGO zapowiedział, że chce podjąć działania w celu całkowitego zastąpienia paliw kopalnych, wykorzystywanych do produkcji swoich flagowych klocków, droższym plastikiem odnawialnym, pochodzącym z recyklingu. Marka poinformowała, że może sobie na to pozwolić ze względu na wzrost sprzedaży i zysków – podaje edition.cnn.com.
LEGO przekazało, że zysk za pierwszą połowę 2024 roku wzrósł o 26 proc. do 1,2 mld dol. Sprzedaż dla konsumentów podniosła się natomiast o 14 proc., znacznie przewyższając wyniki całej branży zabawkarskiej – czytamy.
Marka sprzedaje miliardy plastikowych klocków rocznie i przetestowała ponad 600 materiałów w celu opracowania takiego rozwiązania, które w pełni zastąpiłoby elementy na bazie ropy naftowej. Do tej pory nie udało się jednak tego osiągnąć.
Obecnie LEGO dąży do stopniowego obniżania zawartości ropy naftowej w swoich klockach przez płacenie do 70 proc. więcej za certyfikowaną żywicę odnawialną. W ten sposób marka stara się zachęcić wytwórców materiału do zwiększenia jego produkcji.
Neils Christiansen, dyrektor generalny LEGO, w wywiadzie dla CNN wspomniał, że marka jest na dobrej drodze do zapewnienia klientów, że ponad połowa żywicy, która będzie potrzebna do produkcji w 2026 roku, będzie certyfikowana zgodnie z metodą bilansu masy, kontrolowanym sposobem śledzenia zrównoważonych materiałów w łańcuchu dostaw. Dla porównania w pierwszej połowie 2024 roku było to 30 proc. – dowiadujemy się.
Celem LEGO jest wytwarzanie wszystkich swoich produktów z materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu do 2032 roku. Firma postanowiła, że na ten moment będzie pokrywać dodatkowe koszty w nadziei, że inwestycja w lepsze materiały zachęci ich wytwórców do zwiększenia produkcji. Ponadto, LEGO uważa także, że konsumenci nie są gotowi na poniesienie tych kosztów. (ao)
Źródło: edition.cnn.com, Lego plans to ditch oil in its bricks for pricier renewable plastic as profits surge, Reuters, Hanna Ziady, 28.08.2024