Na portalu Gazeta.pl można przeczytać artykuł pochodzący z amerykańskich stron Forbesa, dotyczący rankingu firm o najlepszej reputacji. Ankieta przeprowadzona przez Reputation Institute wyłoniła zwycięzców – podium należy kolejno do: Lego, IKEI oraz Barilli. W ubiegłym roku palma pierwszeństwa przypadła włoskiej Barilli, produkującej makarony, sosy i żywność delikatesową.
Ankietę przeprowadzono w Internecie wśród ponad 60 tys. osób w 29 krajach. Jak czytamy w artykule – „uczestnicy mogli głosować wyłącznie na spółki z własnego kraju. Średni wynik dla 600 spółek uwzględnionych w badaniu wyniósł 60 punktów”. Instytut wyodrębnił 7 czynników składających się na reputację: produkty i usługi, innowacyjność, miejsce pracy, zarządzanie, obywatelska postawa, przywództwo i wyniki finansowe. Po raz pierwszy respondenci uznali, że postawa obywatelska ma znaczenie największe. W tej kategorii najlepszy wynik uzyskała Vestas Wind Systems, duński producent turbin wiatrowych, następnie Danfoss, IKEA, Barilla oraz Mercadona (hiszpańska sieć sklepów spożywczych). Jednym z wyznaczników postawy obywatelskiej jest zrównoważony rozwój – przodują w nim firmy z Europy Zachodniej, amerykańskie plasują się na końcu. „W przypadku każdej firmy sukces polega na zaufaniu i relacjach z ludźmi” – mówi Mike Lawrence, wiceprezes Cone LLC, agencji zajmującej się strategią i komunikacją. Więcej informacji na stronie. (jcm)