sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLekcje tworzenia strategii contentowej od bohaterek „Gry o tron”

Lekcje tworzenia strategii contentowej od bohaterek „Gry o tron”

W serialu „Gra o tron” możemy zobaczyć wiele silnych kobiet, które mogą nas inspirować m.in. w zakresie własnego rozwoju, jak i tworzenia kampanii marketingowej – pisze Erienne Muldoon na blogu cision.ca. Autorka przywołuje pięć bohaterek, które pojawiają się w popularnej produkcji HBO i wyjaśnia, jak na ich przykładzie można usprawnić swoją strategię contentową.

Arya Stark: Zdefiniuj swoje cele

Młodsza córka Neda Starka doskonale wie, kim jest i czego chce – czytamy. Dowodem może być choćby „lista śmierci”, którą stworzyła i której podporządkowuje swoje działania – wskazuje autorka. Historia tej bohaterki jest przykładem na to, że zanim zaczniemy się w coś angażować, należy określić swoje cele i zastanowić się, co chcemy osiągnąć w efekcie końcowym – twierdzi Erienne Muldoon. Przemyśl więc, co marka chce zyskać, czy np. budować świadomość, czy może zwiększyć sprzedaż i pod tym kątem opracuj strategię contentową – podpowiada autorka.

Cersei Lannister: Poznaj otoczenie

Cersei, aby przetrwać w Królewskej Przystani, musi świetnie znać zarówno swoich zwolenników, wrogów, jak i najbliższe jej osoby – czytamy. Potrafi przewidzieć kolejne ruchy wszystkich wokół siebie, co często daje jej przewagę – sugeruje autorka. Chociaż prawdopodobnie nie chcesz mieć wszystkich cech Cersei, to naśladowanie jej w kwestii posiadania wiedzy o biznesie, branży czy konkurencji, byłoby godne podziwu – pisze Muldonn. Na etapie tworzenia strategii warto więc przyjrzeć się uważnie otoczeniu i osobom, do których marka kieruje przekaz i dowiedzieć się jak najwięcej na ich temat.

Olenna Tyrell: Twórz zapadający w pamięć content

Olenna to postać bardzo charakterystyczna: błyskotliwa, sarkastyczna i zawzięta, a Diana Rigg, która wciela się w tę bohaterkę absorbuje uwagę widzów. Choć zginął cały ród Tyrellów, to bohaterce bardzo długo udało się przetrwać i utrzymać pozycję. Marki nie muszą uciekać się do tak kąśliwego tonu komunikacji, jaki charakteryzował Olennę, ale dobrze, kiedy potrafią w konkretny sposób pokazać swoją osobowość – wskazuje autorka. Jeśli chcesz działań np. na Twitterze, to dodawne tam treści powinny być autentyczne i zapadające w pamięć – czytamy. Należy nawiązać szczerą relację z odbiorcami. Muldoon podpowiada, że zarówno publikując krótkie tweety, jak i długie materiały typu case studies, powinno się przykładać wagę do sposobu opowiadania historii: należy się zaskakiwać czytelnika, odwoływać do emocji, a całą opowieść zakończyć mocnym akcentem – czytamy dalej.

Daenerys Targaryen: Demonstruj ideowe przywództwo

Dany to królowa ludu. Jej prawdziwym pragnieniem jest to, aby poprawić życie innych i stara się realizować tę swoją wizję świata, co czyni ją postacią niezwykłą – pisze autorka. Współpracuje również z innymi osobami, które pomagają jej w podejmowaniu decyzji. Podobnie jak droga Daenerys do zostania królową jest długa, tak realizowanie ideowego przywództwa, czyli thought leadership, jest trudne i czasochłonne – czytamy. Angażowanie do autentycznego uczestnictwa ludzi wokół pomaga w samorozwoju. Najlepsi liderzy rozumieją, że choć mają swoją wiedzę i określone wpływy, to ich idee i doświadczenia rozwijają się, dzięki pomocy ludzi, którzy znajdują się wokół.

Sansa Stark: Ulepszaj swoją strategię

Zdaniem Erienne Muldoon, starsza córka Neda Starka to postać, która na przestrzeni siedmiu sezonów serialu, zmieniła się w największym stopniu. Z rozwydrzonej i naiwnej dziewczynki stała się ciekawą, opanowaną i przebiegłą kobietą. Wyciągała wnioski ze swoich doświadczeń życiowych i na ich podstawie zmieniała swoje działania – czytamy. Jeśli spodziewasz się sukcesu, ale coś idzie nie po Twojej myśli, to łatwo wtedy możesz poczuć się przegrany. Życie Sansy to świetny przykład na to, że zawsze można „zmienić kurs” i wybrać nową drogę – podpowiada autorka. Jeśli opracowujesz kampanię, to nie bój się eksperymentować. Spróbuj innej niż dotychczas formy promocji czy wejdź w nowe partnerstwa – wskazuje Muldoon. Zdaniem autorki ryzyko się opłaci, bo albo osiągniesz sukces, albo zdobędziesz cenną lekcję. „Nie musisz rezygnować z tego, co działa dobrze, ale powinieneś konsekwentnie się rozwijać, aby pozostać w grze” – pisze autorka. (pk)

Zdjęcie główne: fot. Klapi (praca własna) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj