Z okazji 98. rocznicy Bitwy Warszawskiej Polska Fundacja Narodowa stworzyła film, w którym występuje aktor Liam Neeson. Celem spotu jest dotarcie z informacją o wydarzeniach z sierpnia 1920 roku do obywateli USA i Europy Zachodniej, a także uzmysłowienie im, jak ważne dla losów całego świata było zatrzymanie armii bolszewickiej przez polskie wojsko. Film jest dostępny od 15 sierpnia 2018 roku w mediach społecznościowych – czytamy w przesłanych materiałach prasowych.
PFN chce przede wszystkim dotrzeć do odbiorców poza granicami kraju, którzy często nie znają polskiej historii i nie wiedzą, co działo się w Polsce w 1920 roku.
„Kampania z udziałem pana Neesona jest kierowana przede wszystkim do odbiorców w USA i Europy Zachodniej. Liam Neeson jest osobą znaną, rozpoznawalną i cieszącą się dobrą opinią. Polskiej Fundacji Narodowej zależy, by właśnie tego typu osoby mówiły o ważnych dla Polaków momentach z naszej historii i ich wpływie na losy świata. Dzięki temu nasz przekaz jest zrozumiały i dociera tam, gdzie najbardziej nam zależy” – mówi Filip Rdesiński, prezes Polskiej Fundacji Narodowej. (ak)