Przeprowadzasz wielką kampanię w social mediach. Lajki zebrane, a fani zaangażowani. Czy można uznać to za sukces? O tym, jak zmierzyć ROI w mediach społecznościowych pisze Debra Eckerling z socialmediaexaminer.com.
ROI w social mediach:
- Ustal, co chcesz zmierzyć: liczba osób, które kupiły produkt przez internet, zapisy do newslettera, interakcje z użytkownikami, odsłony materiałów wideo, itp.
- Sprawdź, gdzie twoi fani spędzają najwięcej czasu. Facebook, Twitter, a może LinkedIn? Potem dowiedź się o nich jak nawięcej – jakie są ich zainteresowania, ile czasu poświęcają na social media, etc.
- Nie zapominaj o monitorowaniu swoich kampanii. Przydatne mogą okazać się takie programy jak: HootSuite, Social Mention czy Bitly.
- Sporządzaj raporty – nieważne czy na własny użytek, czy dla klienta. Sprawę może przyśpieszyć program Convince & Convert, który pobiera dane z wielu społecznościówek.
- Przeanalizuj swoje wyniki i zweryfikuj swoje cele. (kg)