sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLiczbowe gierki, czyli ROI w social mediach

Liczbowe gierki, czyli ROI w social mediach

Przeprowadzasz wielką kampanię w social mediach. Lajki zebrane, a fani zaangażowani. Czy można uznać to za sukces? O tym, jak zmierzyć ROI w mediach społecznościowych pisze Debra Eckerling z socialmediaexaminer.com.

ROI w social mediach:

  1. Ustal, co chcesz zmierzyć: liczba osób, które kupiły produkt przez internet, zapisy do newslettera, interakcje z użytkownikami, odsłony materiałów wideo, itp.
  2. Sprawdź, gdzie twoi fani spędzają najwięcej czasu. Facebook, Twitter, a może LinkedIn? Potem dowiedź się o nich jak nawięcej – jakie są ich zainteresowania, ile czasu poświęcają na social media, etc.
  3. Nie zapominaj o monitorowaniu swoich kampanii. Przydatne mogą okazać się takie programy jak: HootSuite, Social Mention czy Bitly.
  4. Sporządzaj raporty – nieważne czy na własny użytek, czy dla klienta. Sprawę może przyśpieszyć program Convince & Convert, który pobiera dane z wielu społecznościówek.
  5. Przeanalizuj swoje wyniki i zweryfikuj swoje cele. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj