Konkurs Liderzy Filantropii 2011 rozstrzygnięty. Podwójnym zwycięzcą jest Telekomunikacja Polska. Wśród laureatów znaleźli się także: KGHM, PZU, Vive Textile Recycling i Fabryka Maszyn Spożywczych SPOMASZ.
Uczestnicy konkursu przekazali w minionym roku na cele społeczne 81 771 133 złotych. To o ponad 30 milionów więcej niż zeszłym roku. „Rok 2010 był dobrym rokiem dla filantropii korporacyjnej w Polsce. Potwierdzają to nie tylko dane Ministerstwa Finansów, ale więcej firm zgłoszonych do konkursu Liderzy Filantropii” – powiedział Piotr Szczepański, prezes Forum Darczyńców w Polsce.
W kategorii „Firma, która przekazała najwięcej środków na cele społeczne” pierwsze miejsce zajęła Telekomunikacja Polska z kwotą darowizn 23 541 966 zł, za nią KGHM Polska Miedź (12 500 000 zł) oraz debiutujące w konkursie PZU (10 000 000 zł). Telekomunikacja niespodziewanie zwyciężyła także w kategorii „Firma, która przekazała na cele społeczne największy odsetek dochodów przed opodatkowaniem”. W poprzednich edycjach konkursu prym w tej kategorii wiodły małe i średnie przedsiębiorstwa. W tym roku to właśnie operator telefoniczny zostawił konkurencję w tyle, przekazując w 2010 roku darowizny na poziomie 5,24 proc. dochodów spółki. Po raz pierwszy w historii konkursu zdarzyło się, że ta sama firma zwyciężyła w obydwu kategoriach.
W związku z pięcioleciem konkursu Forum Darczyńców przyznało nagrody dla Ambasadorów Konkursu za konsekwentne zaangażowanie i rozwijanie filantropii korporacyjnej w Polsce. Ambasadorami zostały: BRE Bank, Dom Maklerski IDMSA, KGHM Polska Miedź, Kompania Piwowarska, PKN Orlen, PKO BP, Telekomunikacja Polska i Vive Textile recycling.
Więcej informacji o konkursie.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.