niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLidl edukuje i szkoli. Sieć wykonuje zobowiązania nałożone przez UOKiK za działania...

Lidl edukuje i szkoli. Sieć wykonuje zobowiązania nałożone przez UOKiK za działania mogące „naruszać zbiorowe interesy konsumentów”

Lidl stworzył program edukacyjny dla klientów i przeprowadził cykl szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Sieć wykonuje w ten sposób zobowiązania nałożone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za nagłe zakończenie kampanii promocyjnej przed zapowiadanym wcześniej terminem 30 dni. Zdaniem UOKiK-u działanie firmy mogło „naruszać zbiorowe interesy konsumentów”.

Chodzi o akcję, o której informowaliśmy w listopadzie 2016 roku. Promocja, której celem było, według przedstawicieli marketu, „zagwarantowanie klientom całkowitej satysfakcji z zakupionych [w markecie – przyp. red.] produktów marek własnych”, umożliwiała konsumentom otrzymanie zwrotu kosztów za rzeczy, z których nie byli zadowoleni. Niektórzy wykorzystywali jednak akcję w sposób daleki od przewidzianego przez organizatorów. W sieci pojawiło się wiele doniesień na temat ludzi, którzy przynosili do Lidla… śmieci po zużytych produktach.

Czytaj więcej: Promocja Lidla: „Sprytnie i tanio” nie zawsze oznacza dobrze

W związku z zaistniałą sytuacją Lidl zdecydował się na przedterminowe zakończenie promocji. UOKiK stwierdził, że „działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów”. Lidl zadeklarował polubowne rozwiązanie sprawy i zobowiązał się m.in. do zorganizowania akcji edukacyjnej dla klientów i szkoleń dla rzeczników konsumentów. Urząd zgodził się na takie warunki.

W ramach realizacji tych zobowiązań sieć dyskontów przygotowała program edukacyjny, który ma przekazywać wiedzę z zakresu praw konsumenckich. Obejmuje on takie tematy jak m.in. reklamacja czy bezpłatna pomoc konsumencka oraz roszczenia wobec przedsiębiorców, którzy stosują nieuczciwe praktyki rynkowe. Akcja trwa od 12 listopada do 3 grudnia 2018 roku. Platforma szkoleniowa jest dostępna na stronie portaledu.lidl.pl.

Oprócz tego firma przeprowadziła osiem jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj