poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościLidl Polska zachęca do „bycia artystą”. To nowa odsłona kampanii o niemarnowaniu...

Lidl Polska zachęca do „bycia artystą”. To nowa odsłona kampanii o niemarnowaniu żywności

2 września 2024 roku z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Świadomości na temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ONZ, który wypada 29 września, Lidl Polska ruszył z czwartą odsłoną kampanii edukacyjnej. Sieć sklepów wraz z Caritas Polska chce przeciwdziałać wyrzucaniu żywności w akcji pod hasłem „Sztuka niemarnowania”.

Jak podkreślają twórcy kampanii, co roku w Polsce marnuje się aż 4,8 mln ton jedzenia, z czego 60 proc. marnowane jest w gospodarstwach domowych. Sieć handlowa podkreśla, że to poważny problem na światową skalę, co pokazują liczby – 30 proc. żywności, czyli około 1,3 mld ton, trafia do kosza. Szacuje się, że jest to wystarczająca ilość, aby nakarmić aż 2 mld ludzi. Ponadto, rozkładające się artykuły spożywcze odpowiadają za około 8 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. Każda tona jedzenia na wysypisku śmieci emituje do atmosfery 4,2 tony CO2, przyczyniając się do zmiany klimatu – czytamy w komunikacie prasowym.

Kolejnym ważnym aspektem, który przywołują organizatorzy akcji, jest wpływ marnowania żywności na stan portfela. Szacuje się bowiem, że czteroosobowa polska rodzina wyrzuca do kosza żywność o wartości 2,5 tys. zł. Zapobiegać temu ma planowanie racjonalnych zakupów i przechowywanie żywności we właściwy sposób: pomaga to nie tylko planecie, lecz także budżetowi domowemu.

Lidl Polska wraz z Caritas Polska i Caritas diecezjalnymi zgodnie z hasłem przewodnim kampanii „Sztuka niemarnowania” zachęcają do „bycia artystą” i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste oraz dokonywania przemyślanych zakupów. W trakcie akcji będą promowane również dobre praktyki, dzięki którym można dłużej przechowywać żywność i lepiej wykorzystywać resztki.

Kampania potrwa do 29 września 2024 roku. Nośnikami akcji będą gazetka reklamowa sieci i kanały digitalowe. Komunikacja będzie odbywać się także w sklepach.

W ramach niemarnowania żywności oraz zachęcania do wybierania nieidealnych produktów Lidl sprzedaje taniej część asortymentu pod hasłem „Kupuję, nie marnuję”, oferuje także „nieperfekcyjne” warzywa i owoce w niższych cenach. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj