W najnowszym numerze magazynu Marketing&more ukazał się artykuł Ewy Fijałkowskiej na temat identyfikacji wizualnej i potrzeby zmiany wizerunku w firmach. Autorka stwierdza, że: „identyfikacja wizualna jest bardzo ważnym elementem marketingu i aby wyróżnić się w dzisiejszym natłoku podobnych produktów i usług trzeba mieć naprawdę dobrą strategię”. Fijałkowska podaje przykłady firm, które dzięki inwestycji w oryginalny i ciekawy wizerunek stały się szybko rozpoznawalne i cenione w branży. Uznaje także, że pojawienie się na rynku nowych graczy, ich aktywność i przebojowość inspirują konkurencję do coraz odważniejszych działań wizerunkowych. Firmy, które tego nie robią są postrzegane jako mało nowoczesne. Jak stwierdza autorka: „wejście na rynek nowych marek zawsze postarza logotypy, które już na nim funkcjonują”.
Poza pracą nad nowymi logotypami i współpracą z agencjami projektowymi, firmy najczęściej przejawiają swoje działania innowacyjne w postaci nowych opakowań ich produktów. Fijałkowska pisze, że to właśnie one najczęściej poddawane są liftingowi, a wprowadzanie limitowanych edycji jest jedną z często spotykanych strategii promocyjnych. (mk)