poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościLinkedIn dodaje nowe narzędzia dla marek. Mają ułatwić nawiązywanie kontaktów z pracownikami...

LinkedIn dodaje nowe narzędzia dla marek. Mają ułatwić nawiązywanie kontaktów z pracownikami czy klientami

LinkedIn wprowadza nowe narzędzia dla marek, które mają ułatwić im promocję na platformie i nawiązywanie kontaktów z pracownikami, klientami czy partnerami.

Pierwszą nowością w serwisie jest zakładka „Moja firma” na stronach firmowych LinkedIn, która będzie zawierać listy „Polecaj” i „Sugestie dotyczące treści”. Dowiadujemy się, że w ten sposób firmy będą mogły bezpośrednio udostępniać wybrane posty i zwiększać zaangażowanie wśród pracowników (przez sugestie popularnych artykułów, które mogą udostępniać). Oprócz tego serwis dodał również nową funkcję Analytics, która pomoże mierzyć zasięg i wpływ „programu wspierania pracowników”.

Aktualizacja ta ma zapewnić „bardziej zintegrowane i ukierunkowane podejście” do działań związanych z budowaniem marki na platformie, przy wykorzystaniu prywatnych profili i zasięgów pracowników do rozpowszechniania wiadomości o danej firmie. Dodatkowo LinkedIn podaje, że pracownicy są o 60 proc. bardziej skłonni do angażowania się w treści pochodzące od współpracowników i 14 razy bardziej chętni do udostępniania treści swojej organizacji w porównaniu z treściami innych marek, dlatego też platforma chce wykorzystać te możliwości.

Serwis przekazuje też, że w grudniu 2020 roku ogłosił Product Pages – przestrzeń, w której klienci, użytkownicy i eksperci mogą spotykać się „jako społeczność, aby dzielić się swoimi doświadczeniami lub zadawać pytania dotyczące konkretnych produktów”. Portal informuje, że na tych stronach pojawią się teraz bezpłatne formularze Lead Gen – serwis przypomina, że ułatwiają one automatyczne zbieranie informacji od osób, które chciałyby dowiedzieć się więcej o danym produkcie. Czytamy, że „bezpłatne gromadzenie potencjalnych klientów” może sprawić, że opcja stanie się bardziej wartościowa dla marketerów.

Oprócz tego LinkedIn oficjalnie potwierdził, że wszystkie strony firmowe będą od teraz będą mogły publikować LinkedIn Stories, a dodatkowo każda marka będzie mogła dodawać też linki „swipe up” (otwierające się po przesnięciu w górę ekranu, kierujące np. do strony firmy). Działania z wykorzystaniem tego narzędzia – zdaniem serwisu – pozwolą markom na budowania więzi z odbiorcami i pozytywnie wpłyną na postrzeganie firm.

Czytaj też: LinkedIn testuje możliwość linkowania w Stories

LinkedIn zaznacza, że jego obecne starania mają na celu m.in. sprostanie wyzwaniom związanym z pandemią i problemami w funkcjonowaniu marek w „wirtualnym środowisku”. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj