LinkedIn wprowadza funkcję ocen i recenzji dla profili – opisuje socialmediatoday.com, powołując się na doniesienia eksperta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarry. Rozwiązanie ma być dostępne dla kont, które mają włączone usługi.
Czytamy, że użytkownicy serwisu, którzy włączyli w profilu usługi, będą mogli prosić klientów o recenzje i zarządzać nimi. Jak pisze źródło, będzie to kolejny sposób na wyróżnienie umiejętności zawodowych na profilu.
Lista usług, która została wprowadzona na LinkedInie w 2019 roku, pozwala freelancerom oraz małym i średnim firmom na wyświetlanie w profilu dowolnych usług, które świadczą, a także znajdowanie ich w wynikach wyszukiwania. Teraz uzupełnieniem funkcji mają być recenzje pochodzące od byłych i obecnych klientów.
Na przykładzie udostępnionym przez Matta Navarrę widać, że nowa sekcja „Recenzje” jest widoczna na profilach pod listą usług. Jak tłumaczy LinkedIn, by zobaczyć recenzje otrzymane od poprzednich klientów lub zarządzać recenzjami, trzeba przejść do swojej strony usługi. Jeśli użytkownik nie otrzymał żadnej recenzji, może wysłać do klienta prośbę o dodanie takiej opinii. Dalej czytamy, że osoby, które włączyły usługi w swoim profilu, otrzymają 20 kredytów na wysłanie prośby o recenzję od poprzednich klientów w ramach startu nowego rozwiązania.
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Nowe rozwiązanie jest zdaniem źródła korzystnym narzędziem, jednak – jak czytamy – może zostać niewłaściwie wykorzystane przez osoby, które chciałyby komuś zaszkodzić. Użytkownik będzie mieć więc dostęp do opcji zarządzania recenzjami, by mieć pod kontrolą sposób wyświetlania opinii. Możliwe będzie także wyłączenie funkcji.
Czytamy, że recenzje usług są obecnie widoczne tylko w wersji serwisu na komputer, jednak w przyszłości funkcja ma zostać rozwinięta. (mb)