LinkedIn ogłosił na swoim blogu, że wprowadził do swojej smartfonowej aplikacji nową funkcję – kody QR, które mają pełnić funkcję wirtualnej wizytówki ułatwiającej nawiązanie kontaktów.
Przy belce wyszukiwania powinna wyświetlać się teraz ikona kodu QR – czytamy na blogu LinkedIna. Po jej dotknięciu użytkownik zostaje przeniesiony do nowej, podwójnej sekcji, w której może wyświetlić własny kod – odsyłający do jego profilu zawodowego – lub zeskanować ten należący do rozmówcy.
„Minęły czasy proszenia o wizytówki, przeliterowanie nazwiska czy podawania komuś swojego telefonu i sprawdzania, czy znaleźliśmy właściwy profil” – przekonuje Alice Xiong z LinkedIna.
Prezentacja nowej funkcji w aplikacji LinkedIna. Źródło: blog.linkedin.com
Jak czytamy na blogu serwisu, nowa funkcja może mieć też inne zastosowania: kody QR można zamieszczać w broszurach biznesowych, materiałach konferencyjnych, a także w CV czy stopkach wiadomości e-mail. LinkedIn umożliwia też wysyłanie kodów za pomocą komunikatorów internetowych. (mp)