12 maja 2020 roku LinkedIn poinformował, że w serwisie pojawią się ankiety. Jak tłumaczy portal społecznościowy, nowa opcja jest szybkim i łatwym sposobem na otrzymanie interesujących twórcę odpowiedzi od obserwatorów, a także na pobudzenie nowych rozmów z kontaktami.
Zdaniem LinkedIna stworzenie ankiety zajmie mniej niż 30 sekund. Aby skorzystać z opcji, należy rozpocząć tworzenie nowego standardowego postu i wybrać przycisk „Create poll” (z ang. „stwórz ankietę”). Następnie należy dodać pytanie, maksymalnie cztery odpowiedzi oraz czas, przez jaki ankieta będzie dostępna (od 24 godzin do dwóch tygodni). We wpisie będzie można również umieścić hashtagi.
Źródło: blog.linkedin.com
Użytkownik, który stworzył ankietę, może przez cały czas monitorować liczbę udzielonych odpowiedzi, dotychczasowe wyniki czy czas, jaki pozostał do końca. Jak zaznacza portal społecznościowy, jedynie twórca ankiety będzie miał dostęp do informacji na temat osób, które zagłosowały oraz odpowiedzi, jaką wybrały.
Po upływie wyznaczonego czasu będzie można sprawdzić wszystkie wyniki – m.in. liczbę i procent głosów oddanych na każdą z odpowiedzi.
O testach nowej funkcji informowaliśmy na PRoto.pl pod koniec kwietnia 2020 roku. Teraz LinkedIn przyznaje, że sprawdzał ankiety wewnętrznie. Opcja zostanie oficjalnie udostępniona na całym świecie w ciągu kilku najbliższych tygodni, zarówno w aplikacji, jak i wersji serwisu na przeglądarki internetowe. (ak)