LinkedIn postanowił podzielić się z marketerami informacjami o trendach w zachowaniach użytkowników w czasie pandemii COVID-19. Zdaniem serwisu społecznościowego zaufane marki są w stanie pomóc i zaangażować społeczności w walkę o przetrwanie w tym trudnym czasie.
Na początku LinkedIn zaprezentował trendy panujące w serwisie na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Jak czytamy, najpopularniejszymi hashtagami w styczniu i lutym 2020 roku były #marketing, #leadership i #business. W marcu 2020 roku nastąpiła zmiana – na trzech pierwszych miejscach pojawiły się #coronavirus, #covid19 oraz #marketing. Koronawirusa dotyczy 33 proc. postów publikowanych obecnie w serwisie.
Od lutego 2020 roku liczba publikowanych artykułów wzrosła o 2196 proc. Użytkownicy trzy razy częściej poszukują też informacji o pracy zdalnej i wchodzą w interakcje z treściami na platformie – odsetek ten wzrósł od początku lutego o 2781 proc. Najczęściej prowadzone dyskusje dotyczą pracy zdalnej (19 proc.), zarządzania kryzysowego (12 proc.) oraz utrzymania dystansu społecznego (8 proc.). O COVID-19 najczęściej wspominają pracownicy z branż IT (7 proc.), finansów (5 proc.) oraz marketingu i reklamy (4 proc.).
Źródło: news.linkedin.com
Portal społecznościowy podzielił się także swoimi spostrzeżeniami. Jego zdaniem firmy powinny zadbać o swoich pracowników w tym trudnym czasie, prowadzić transparentną i wpływową komunikację oraz dostosować się do obecnie panujących warunków – m.in. przez prowadzenie bezpiecznych i stabilnych działań. Radzi także, aby pamiętać o potrzebach pracowników i klientów, zachować jakość, wprowadzić w życie wartości firmy, wspierać, „być człowiekiem”, słuchać uważnie, dotrzymywać słowa i działać dalej przy równoczesnym „trzymaniu ręki na pulsie”. Przedstawił również przykłady, jak w kryzysie radzą sobie znane marki, takie jak Lego Group, The National Football League czy Alibaba Cloud. Pokazał też działania Arne Sorensona, CEO Mariott International, WHO oraz koncernu LVMH.
Źródło: news.linkedin.com
Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w czasie pandemii LinkedIn postanowił także wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników. W marcu 2020 roku pokazał, jak efektywnie pracować zdalnie, a na początku kwietnia 2020 roku udostępnił bezpłatne kursy, które mają pomagać w utrzymaniu zdrowia psychicznego i dawać osobom pracującym wskazówki pomocne w zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym w nowych okolicznościach. (ak)