LinkedIn opublikował wskazówki, które mają pomóc użytkownikom w zwiększeniu zaangażowania i osiąganiu lepszych wyników za pomocą treści wideo – podaje socialmediatoday.com.
Serwis jakiś czas temu przekazał, że w 2024 roku czas oglądania wideo na platformie wzrósł o 36 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Ponadto, według danych LinkedIna, filmy generują 1,4 razy większe zaangażowanie niż inne formaty – czytamy.
Źródło zauważa, że krótkie formy wideo rozwijają się dwukrotnie szybciej niż inne formaty, a immersyjny kanał wideo na LinkedInie dodatkowo sprzyja „kompulsywnemu” oglądaniu. Może to być więc kolejny skuteczny sposób na poszerzenie zasięgów treści w serwisie.
LinkedIn udostępnił użytkownikom pełny przegląd specyfikacji technicznych dla filmów oraz przewodnik po bezpiecznych strefach wideo, czyli granicach, które mają pomóc uniknąć zasłonięcia kluczowych elementów materiału przez przyciski interfejsu podczas odtwarzania. Zgodnie z opublikowanymi przez platformę wskazówkami, filmy zamieszczane w serwisie powinny mieć następujące specyfikacje:
- Maksymalny rozmiar pliku: 5 GB
- Minimalny rozmiar pliku: 75 KB
- Maksymalny czas trwania wideo: 15 minut
- Minimalny czas trwania filmu: 3 sekundy w przypadku przesyłania z komputera i 2 sekundy w przypadku przesyłania z aplikacji mobilnej LinkedIn.
- Zakres rozdzielczości: od 256 × 144 do 4096 × 2304
- Proporcje obrazu: 1:2,4–2,4:1
- Szybkość klatek: 10–60 kl./s
- Szybkość transmisji: 192 kb/s – 30 Mb/s
Źródło: linkedin.com
Serwis przekazał także, że „obecnie nie jest możliwe bezpośrednie dodawanie ani publikowanie filmów do immersyjnego kanału wideo”. „Immersyjny kanał wideo zawiera treści oparte na jakości i trafności istniejących filmów na LinkedInie” – dodała platforma.
Jak wyjaśnia źródło, oznacza to, że nie można zamieszczać filmów bezpośrednio w tym kanale, podobnie jak działa to w innych aplikacjach. Mimo to publikowanie materiałów zgodnych z podanymi przez platformę wytycznymi może zwiększyć ich widoczność i pozwolić na dotarcie do większego grona odbiorców. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, LinkedIn Shares Technical Specs and Posting Tips for Video Content, Andrew Hutchinson, 28.04.2025