LinkedIn wycofuje swoje odznaki Top Voice, które przyznawane były za współautorstwo w artykułach tworzonych przy współpracy z narzędziami AI. Członkowie platformy nie będą już mieli możliwości zdobycia odznaki, a dotychczasowo przyznane znikną do końca roku – informuje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, opcja tworzenia wspólnych artykułów, która pojawiała się w marcu 2023 roku, wykorzystuje podpowiedzi generowane przez sztuczną inteligencję jako punkt wyjścia, a następnie eksperci LinkedIn zapraszają konkretnych użytkowników do podzielenia się swoją wiedzą na wybrany temat. Za współudział w tworzeniu treści użytkownicy otrzymywali odznakę Top Voice, która wyświetlała się obok imienia i nazwiska na LiknedIn.
Teraz jednak platforma poinformowała, że 8 października 2024 roku wycofuje odznaki. „Oznacza to, że nie będzie ona już automatycznie przyznawana za współtworzenie artykułów. Jeśli posiadasz odznakę Top Voice, wygaśnie ona w ciągu 60 dni od jej otrzymania” – poinformował o decyzji platformy Lindesy Gamble cytowany przez źródło.
LinkedIn zapowiedział, że wszystkie przyznane odznaki Top Voice znikną z aplikacji do 7 grudnia 2024 roku – czytamy.
Jak donosi źródło, decyzja ta wydaje się niezrozumiała, ponieważ znacznik był jednym z kluczowych motywatorów do tego, by dzielić się swoimi przemyśleniami i wiedzą.
Platforma argumentuje jednak, że dodawanie własnych spostrzeżeń do postów generowanych przez sztuczną inteligencję nie miało realnego odzwierciedlenia w kwestii kompetencji i wiedzy wypowiadających się specjalistów.
Jak czytamy, użytkownicy zaczęli skarżyć się, że oznaki przyznawane są automatycznie, a nie weryfikowane przez zespół ekspertów, dlatego często wypowiedzi odznaczone jako „eksperckie” zupełnie do takich nie należały. Z tego względu, jak argumentują użytkownicy platformy, odznaka Top Voice nie może być żadnym miernikiem kompetencji czy specjalistycznej wiedzy osób wypowiadających się na LinkedInie.
Artykuły współdzielone do tej pory były jednym z najpopularniejszych formatów na LinkedInie. Bez odznaki, jako „nagrody” za zaangażowanie i podzielenie się swoją wiedzą, użytkownicy mogą nie być już tak chętni do współtworzenia treści – przewiduje socialmediatoday.com.
Jak ujawnia źródło, LinkedIn stara się jednak zachęcić użytkowników do dalszego zaangażowania we współtworzenie treści, dlatego udostępnia listę korzyści z tego płynących. Platforma „reklamuje” artykuły jako możliwość pokazania swoich kompetencji i wiedzy, które mogą pomóc innym, czy też opcję na zdobywanie nowych kontaktów. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, LinkedIn’s Removing its Top Voice Badges for Collaborative Articles Contributors, Andrew Hutchinson, 26.09.2024