Użytkownicy LinkedIna mogą teraz dodawać przerwy w karierze na swoich profilach. Jak opisuje Jennifer Shappley, VP, Global Talent Acquisition w LinkedInie, to rozwiązanie ma pomóc kandydatom lepiej zaprezentować życiowe doświadczenie.
Shappley zauważa, że przerwy w karierze są często bardzo przydatne, a w ostatnim czasie ludzie coraz odważniej się na nie decydują – nasiliła to m.in. pandemia, podczas której wiele osób straciło pracę, a niektórzy zdecydowali się bardziej poświęcić sprawom innym niż zawodowe.
LinkedIn przeprowadził ankietę wśród blisko 23 tys. pracowników i ponad 4 tys. menedżerów ds. zatrudnienia, z której wynika, że prawie dwie trzecie (62 proc.) pracowników zrobiło sobie przerwę w pewnym momencie swojej kariery zawodowej, a nieco ponad jedna trzecia ( 35 proc.) w tym głównie kobiety, chciałaby zrobić sobie taką przerwę w przyszłości.
Okazuje się jednak, że mimo coraz większej popularności przerw w karierze, wciąż zniechęcają one niektórych rekruterów do kontaktu z kandydatem. 1 na 5 menedżerów ds. rekrutacji wprost przyznaje, że odrzuca takie zgłoszenia. Ponad połowa pracodawców uważa natomiast, że kandydaci, którzy mieli przerwę w pracy zawodowej, są „niewykorzystaną pulą talentów”.
Źródło: linkedin.com
Korzystający z serwisu (w tym 68 proc. kobiet) podkreślili potrzebę zyskania sposobu na pozytywne przedstawienie przerw w karierze – przez pokazanie zdobytych w tym czasie kompetencji i doświadczeń. W odpowiedzi na to LinkedIn dodaje nowe rozwiązanie, które ma pomóc kandydatom i rekruterom w prowadzeniu otwartych rozmów na temat umiejętności i doświadczeń pozyskanych poza miejscem pracy.
Użytkownicy LinkedIna mogą dodać do profilu przerwę w karierze niezależnie od tego, czym była ona spowodowana. Specjaliści zajmujący się poszukiwaniem talentów zobaczą z kolei, jakie doświadczenia życiowe i umiejętności dana osoba zdobyła podczas nieobecności w pracy, i ocenią, czy pasują do profilu poszukiwanego pracownika.
Serwis podkreśla, że pracownicy, którzy decydują się na przerwę zawodową, często szlifują w tym czasie swoje umiejętności albo rozwijają nowe, a także zyskują świeże spojrzenie i odzyskują energię. Dowiadujemy się, że z badań LinkedIna wynika, że ponad połowa (54 proc.) kobiet uważa, że po przerwie radzi sobie lepiej w pracy niż wcześniej.
LinkedIn radzi rekruterom, by dobrze przemyśleli pytania, które chcą zadać kandydatowi z przerwą w CV podczas spotkania i dali możliwość zaprezentowania umiejętności zdobytych w czasie poza zatrudnieniem. Okazuje się, że ponad połowa (51 proc.) pracodawców chętniej oddzwoniłaby do kandydata, gdyby znała przyczynę jego przerwy w karierze. (mb)