LinkedIn wprowadza Student Voices – funkcję, która umożliwia publikowanie krótkich filmów na playliście Campus – informuje techcrunch.com. Jak twierdzi źródło, opcja wzorowana jest na Snapchat Stories. Dostępna jest aktualnie tylko dla studentów amerykańskich uczelni, jednak platforma zapowiada plany jej rozszerzenia dla pozostałych użytkowników – czytamy.
Isha Patel, Product Manager LinkedIna, której wypowiedź przytacza źródło, powiedziała, że testowana funkcja ma zachęcać uczniów do dzielenia się doświadczeniami akademickimi, takimi jak staże, targi kariery czy projekty klasowe. Dzięki temu – zdaniem Patel – przyszli kandydaci mogą budować swój profil zawierający autentyczne treści, pokazujące ich akademickie i zawodowe doświadczenie.
Filmy publikowane w Student Voices mają nałożone logo uniwersytetu w formie naklejki, której położenie można modyfikować – podaje techcrunch.com. Użytkownicy mogą także wprowadzić własne napisy lub wybrać któryś z proponowanych hashtagów. Jak czytamy, długość wideo udostępnianych przez korzystających z aplikacji w fazie testów wynosiła od około 30 do 45 sekund.
Josh Constine, autor artykułu, opisuje, że Student Voices pozwala na publikowanie materiałów wideo, które znikają z playlisty po tygodniu, jednak zostają widoczne w sekcji Ostatnia aktywność na profilu użytkownika. Jak czytamy, uczniowie mogą przeglądać materiały publikowane na profilu swojej uczelni oraz na playlistach pobliskich uniwersytetów.
Autor artykułu zwraca uwagę, że podobna funkcja – Snapchat Stories, została stworzona do dzielenia się materiałami, które znikają, przez co, jego zdaniem, nie trzeba się martwić o ich wpływ na reputację. Constine wskazuje, że może to dezorientować użytkowników LinkedIna lub wprowadzać ich w błąd, sugerując, że klipy w Student Voices również całkowicie znikną z ich profilów. Jego zdaniem publikowane wideo mogą również nie być zbyt autentyczne – wydaje się prawdopodobne, że studenci będą udostępniać „wypolerowane” klipy promujące ich osiągnięcia, by wypaść jak najlepiej w oczach rekruterów – czytamy.
Źródło podaje także, powołując się na wpisy Jane Manchun Wong, że LinkedIn testuje także inne opcje skierowane do młodszych użytkowników: reakcje podobne do tych na Facebooku oraz możliwość dodawania GIF-ów w komentarzach. (bm)