TikTok testuje możliwość umieszczania w publikowanych filmach linków do produktów w sklepach internetowych – informuje socialmediatoday.com. Platforma społecznościowa potwierdziła, że prowadzi testy na ograniczonej liczbie twórców.
Odnośnikom w filmach towarzyszy niewielka żółta ikona koszyka zakupowego. Adresy mogą być jednak zamieszczane nie tylko w tiktokach, lecz także w opisach profili użytkowników.
TikTok nie ogłosił jeszcze, czy i kiedy zamierza udostępnić nową funkcję oficjalnie. Dodanie jej byłoby jednak pożądane, zwraca uwagę socialmediatoday.com, ponieważ jest ona dostępna u konkurencji, czyli Instagrama i Snapchata (choć CEO tej aplikacji twierdzi, że TikTok to partner). Ułatwia też twórcom zarabianie na swoich treściach, a markom – promocję.
Czytaj więcej: Instagram będzie konkurować z TikTokiem
Według źródła tego typu funkcja mogłaby też sprawić, że TikTok nie podzieli losu Vine’a, nieistniejącej już platformy społecznościowej, gdzie użytkownicy mogli zamieszczać kilkusekundowe filmy. Zniknęła ona z rynku m.in. ze względu na niewielką liczbę narzędzi do monetyzowania treści – sugeruje socialmediatoday.com. Innym wskazywanym w mediach powodem było wprowadzenie na Instagramie możliwości publikowania materiałów wideo. (mp)