Z początkiem października 2024 roku Linkleaders, agencja specjalizująca się w komunikacji korporacyjnej i PR dla deweloperów, właścicieli i inwestorów działających na rynku nieruchomości, poinformowała o rozszerzeniu portfolio firmy o usługi ESG.
Do tej pory agencja w tym zakresie oferowała m.in. przygotowywanie strategii komunikacji zielonych marek promujących zrównoważone rozwiązania w budownictwie czy opracowywanie raportów rynkowych dotyczących zagadnień związanych z ESG. Linkleaders podkreśla też, że przygotowywanym strategiom od lat prześwieca idea zrównoważonego budownictwa oraz konieczności uwzględniania wpływu planowanych inwestycji na społeczność i środowisko.
Obecnie portfolio usług agencji w zakresie ESG obejmuje m.in. szkolenia (wprowadzenie w tematykę ESG, identyfikację obowiązków i potrzeb firmy czy warsztaty strategiczne ESG), badania i raporty ESG, property marketing zrównoważonej inwestycji, a także budowanie strategii komunikacji i pozycjonowanie marki.
Jak wskazuje firma, rozszerzenie oferty wynika z chęci sprostania nowym wyzwaniom rynkowym. „Rynek w Polsce wchodzi właśnie w okres wielkiej transformacji i dostosowania do kryteriów ESG. Linkleaders rozumie te wyzwania i poszerza zakres swoich usług ESG dla sektora nieruchomości komercyjnych” – przekazano w informacji prasowej.
„Ustalanie nowych celów rozwoju, uporządkowanie działań firmy w duchu ESG, to także dobra okazja do budowy wizerunku zrównoważonej marki i przełożenie tych osiągnięć na komunikację z rynkiem i rozwój biznesu” – pokreśla Tomasz Podolak, założyciel Linkleaders.
Liderką praktyki ESG dla nieruchomości w Linkleaders jest Magdalena Znyk-Ossowska, Senior Consultantka. (kn)