niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościLobbing a społeczna odpowiedzialność biznesu

Lobbing a społeczna odpowiedzialność biznesu

W magazynie Harvard Business Review pojawił się artykuł profesora Davida Vogela na temat lobbingu i jego znaczenia w strategii CSR. Autor stwierdza, że: „Biznes musi wykazać gotowość do wsparcia polityki publicznej, która ułatwi wszystkim firmom funkcjonowanie w sposób społecznie odpowiedzialny”. Dodaje także, że wiele firm stosuje lobbing, tylko po to by obejść przykre przepisy. Budują oni skomplikowaną strategię wizerunkową oraz promują swoją działalność jako społecznie odpowiedzialną jednak, jak uważa Vogel, „rzadko koncentrują się na promowaniu dobrej polityki społecznej”.

W artykule profesor przywołuje przykład kryzysu w firmie Mattel i jego następstw dla koncernu. Dodaje także, że ważne jest, by firmy starały się przekonać legislatorów, aby traktowali oni priorytetowo ich interesy komercyjne i społeczne zaangażowanie. Wtedy, jak podaje autor: „wysiłki na rzecz angażowania się w inicjatywy służące dobru wspólnemu byłyby skuteczniejsze”.(mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj