Poza Fashion Week Poland najwięcej dostanie Międzynarodowy Konkurs Projektantów Ubioru „Złota Nitka” – 310 tys. zł. To i tak mniej, niż wnioskowali organizatorzy, czyli 409 tys. zł – jak podaje Polska Dziennik Łódzki. Konkurs dla modelek The Look Of TheYear zainkasuje z kolei 50 tys. zł (liczono na 400 tys. zł), a po 40 tys. zł dostanie organizator konkursu na ekologiczną kolekcję recyklingową React Fashion i Gala Dyplomowa Akademii Sztuk Pięknych. Najmniej, bo 10 tys. zł, Łódź wyłoży z budżetu na nową inicjatywę – happening w przestrzeni miejskiej Ubieramy Pomniki Piotrkowskiej. Co ciekawe, współorganizatorem tego wydarzenia jest agencja Moda Forte (organizator Fashion Week). „Dysponujemy niewielkimi pieniędzmi, dlatego zdecydowaliśmy się na dofinansowanie przede wszystkim tych inicjatyw, które towarzyszą i wzmacniają Fashion Week Poland, bo to kluczowa dla miasta impreza. Tą markę chcemy wspierać najmocniej” – tłumaczył na łamach dziennika Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi. (es)