Od 1 lipca 2018 roku w Łodzi zmienił się system segregacji odpadów. W związku z tym tamtejszy urząd stworzył nietypową kampanię informacyjną, której celem jest przypomnienie o konieczności wprowadzenia zmian oraz zachęcenie do większej troski o środowisko.
Według nowych zasad segregacja odpadów surowcowych odbywać się będzie z rozdzieleniem do osobnych pojemników lub worków: papier to kolor niebieski, szkło – kolor zielony, metale i tworzywa sztuczne – kolor żółty, odpady ulegające biodegradacji – kolor brązowy, zaś odpady pozostałe (resztkowe) powinny się znaleźć w pojemnikach w kolorze czarnym. By utkwiło to w pamięci mieszkańców, Urząd Miasta wykorzystał dzieła znanych malarzy – m.in. Jana Matejki, Michała Anioła czy Edwarda Muncha – które zostały przerobione w taki sposób, by zawierały informację o nowych zasadach systemu segregacji śmieci.
[[{“fid”:”40469″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Plakaty promujące kampanię”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Plakaty promujące kampanię”},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Plakaty promujące kampanię”,”title”:”Plakaty promujące kampanię”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: uml.lodz.pl
W ramach kampanii przygotowano też billboardy, citylighty, ulotki oraz działania w internecie. Wszystkie materiały edukacyjne przedstawiono na stronie akcji. (jg)