Łódzki dodatek Gazety Wyborczej poinformował o planach promocji Łodzi w angielskiej telewizji BBC. Spot ma nakręcić ekipa brytyjskiej telewizji, która w czerwcu „Najpierw zwiedzi miasto, a potem wybierze obiekty, które »zagrają« w reklamie. Wreszcie nakręci 30-sekundowy spot. Ma on promować Łódź i pokazać ją jako metropolię w centrum Europy”.
Nakręcone spoty będą się prawdopodobnie pojawiać w BBC w dwóch seriach, jesienią (wrzesień) tego roku oraz wiosną 2008 (marzec). Cytowana przez gazetę Justyna Jedlińska, wicedyrektor wydziału promocji Urzędu Miasta Łodzi, tłumaczy: „To są bardzo dobre biznesowe miesiące. Wtedy organizowanych jest mnóstwo konferencji, targów, w żadnym miejscu na świecie nie ma urlopów. Wiosna i jesień są najlepsze, jeśli chodzi o promowanie dużych miast…”. Kampanię sfinansuje miasto, które przeznaczyło na nią 100 tysięcy dolarów. (psp)