Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi im. Leona Schillera w roku akademickim 2013/2014 będzie posługiwać się nowym logotypem i nazwą. Jak tłumaczy rektor uczelni Mariusz Grzegorzek, dotychczasowe logo było „archaiczne i niezgrabne”, któremu towarzyszył trudny do rozszyfrowania skrót PWSFTviT.
Teraz w logotypie widnieje nazwa „Szkoła Filmowa w Łodzi”. „Jest prosta, ładna, klarowna, przyjemna dla ucha. Mieści się pomiędzy dwoma nazwami, których nie znoszę, czyli trudną do wymówienia oficjalną nomenklaturą: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi im. Leona Schillera i skrótem »filmówka«, który kojarzy mi się z prostytutko-tirówką” – zaznacza Grzegorzek.
Autorem nowego znaku jest Studio BX. Prace nad logotypem trwały kilka miesięcy. „Po wielu wersjach i negocjacjach w końcu zatwierdziliśmy logotyp, który osobiście bardzo lubię. Ta wersja, mimo że wyrysowana z kilku zaledwie linii, budzi pewien niepokój, logo żyje, wydaje się raz być wklęsłe, innym razem wypukłe, trochę kojarzy się z kamerą otworkową, ale też z pomieszczeniem, zamkniętą przestrzenią, w której jest małe okno otwarte na świat. To tylko interpretacja, ale na pewno logo jest skromne i prowokuje interpretacje w bardzo niezobowiązujący sposób” – tłumaczy rektor uczelni. (ks)