Konkurs na logo, które będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International EXPO 2022 w Łodzi, został rozstrzygnięty. Zwycięski projekt wybrali internauci w trakcie publicznego głosowania.
Znak, który posłuży do światowej promocji Polski jako kandydata do organizacji International EXPO 2022, a także miasta Łodzi jako gospodarza wystawy, zaprojektowało studio Otrografika.
Drugie miejsce zajął projekt Jakuba Pieczyńskiego, a trzecie – Atom Agency.
Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.
Konkurs zgromadził łącznie 180 prac, które przygotowali profesjonalni projektanci, pasjonaci grafiki użytkowej i agencje kreatywne z Polski i zagranicy. Trzy finałowe prace, które poddano głosowaniu internautów, zostały wcześniej wyselekcjonowane przez komisję konkursową, w której skład weszli m.in. prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny w agencji bna/ (brand new attitude), grafik Piotr Młodożeniec i Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Ostateczny wybór logo powierzono opinii publicznej.
Tematyką EXPO 2022, o którego organizację ubiega się Polska, ma być całościowa rewitalizacja obszarów miejskich. Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Dla powodzenia projektu kluczowe jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania. (mb)