sobota, 26 października, 2024
Strona głównaAktualnościLogo i billboard nie wystarczą

Logo i billboard nie wystarczą

Które polskie miasta i regiony są dla Polaków atrakcyjne turystycznie? – o wynikach badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Synovate można przeczytać w Marketingu w Praktyce. Przeprowadzone w lutym badanie zaprezentowano w maju podczas panelu turystycznego „Marketing miejsc – inwestycja w przyszłość” w ramach Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni.

Sondaż przeprowadzono telefonicznie na reprezentatywnej próbie Polaków. W odpowiedziach spontanicznych wygrało województwo pomorskie (18 proc.), następnie podkarpackie (17 proc.), a na trzecim miejscu uplasowało się małopolskie (16 proc.). Spośród miast respondenci wybrali Kraków (44 proc.), Zakopane, Gdańsk, Wrocław i Warszawę. Zupełnie nieinteresujące były dla badanej grupy województwa: opolskie, lubuskie, lubelskie i łódzkie.

Jak podaje gazeta, postrzeganie miasta jako interesującego turystycznie zależy w dużej mierze od jego wizerunku, a proces kreowania tożsamości i budowania marek należy prowadzić w sposób zrównoważony i długofalowy. „Włodarze powinni unikać za wszelką cenę kuszących skrótów – samo opracowanie logo, hasła reklamowego czy billboardu, nie poparte wcześniejszym określeniem tożsamości miejsca na podstawie badań marketingowych i przygotowaniem długofalowej strategii, to pieniądze wyrzucone w błoto, a nie mądry marketing miejsc” – uważają autorzy artykułu. (jcm)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj