W 80 proc. wybieramy produkt ze względu na jego kolor – czytamy w opracowaniu Column Five Media. Najczęstsze kolory najlepszych marek to: niebieski (33 proc.), czerwony (29 proc.), czarny i szary (28 proc.), a także żółty oraz złoty (13 proc.).
Kolor logo to pierwsza rzecz, którą zauważa klient. Jak pokazują badania marek, 95 proc. znaków graficznych jest jedno/dwukolorowe, tylko 5 proc. ma więcej kolorów niż dwa. Ponadto każda barwa inaczej wpływa na odbiorcę. Podstawowy podział barw to ciepłe i zimne. W pierwszej kategorii znajdują się: czerwony, żółty, pomarańczowy i czarny. Czerwień kojarzymy z agresją, energią oraz prowokacją. Jest to kolor często stosowany w gastronomii, branży technologicznej, samochodowej, agroturystyce. Żółty kolor łączony jest z takimi cechami jak: ciepło, motywacja i kreatywność. Nie jest polecany dla takich sektorów, jak: finanse, linie lotnicze, odzieżowa, samochodowa i technologiczna. Prestiż, wartość, ponadczasowość, finezja – to cechy koloru czarnego, który dobrze sprawdza się w logo branży odzieżowej, technologicznej i samochodowej.
W grupie kolorów zimnych (biały, brązowy, zielony, fioletowy, niebieski) w znakach graficznych najczęściej można się spotkać z niebieskim. Tę barwę wiążemy z: zaufaniem, niezawodnością, bezpieczeństwem i odpowiedzialnością. Rzadko można ja spotkać w logo firm z branży gastronomicznej, samochodowej i odzieżowej. Pozostałe barwy cechują się: fioletowy – wyrafinowaniem, zielony – bogactwem, brązowy – prostotą, biały – z czystością. Infografikę opublikował serwis PR Daily Europe. (kg)