środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLogo promocyjne Polski – głosowanie przedłużone

Logo promocyjne Polski – głosowanie przedłużone

Organizatorzy inicjatywy społecznej logo promocyjne Polski – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Pracodawcy RP – postanowili przedłużyć wybory do 14 grudnia. Równocześnie zapowiadają dalsze prowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej oraz konsultacji społecznych dotyczących budowania i identyfikacji Marki Polska.

„Na stronie www.logodlapolski.pl zagłosowało już ponad 165 000 Polaków. Widzimy, że zorganizowana przez polskie środowisko przedsiębiorców akcja cieszy się dużym zainteresowaniem, ale także wzbudza emocje,
a nawet kontrowersje. Ostatnie 14 dni pokazało jak ważna jest debata publiczna nad ujednoliceniem identyfikacji wizualnej kraju i rozpoczęciem procesu budowania pozytywnego wizerunku Polski za granicą. Dodatkowy czas głosownia przeznaczymy na działania edukacyjno-informacyjne i konsultacje społeczne” – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.

Organizatorzy planują szereg wydarzeń i debat, które mają odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące brandu Polska i logo promocyjnego Polski. Debaty będą miały charakter społeczny i otwarty – celem ich będzie prezentacja różnych punktów widzenia na samą konieczność ujednoliconej promocji Polski poza granicami kraju. Prowadzona kampania informacyjna będzie się koncentrować wokół najbardziej poruszających opinię społeczną kwestii:

  • Logo promocyjne a godło (czy godło może być/jest logotypem państwa?);
  • Potrzeba (lub jej brak) posiadania przez Polskę logo promocyjnego;
  • Współczesność a branding narodowy;
  • Twórcze Napięcie (Creative Tenision) i sprężyna jako pozytywna idea wyrażająca energię Polaków, polskich przedsiębiorców i całego kraju.

„Projekt wystartował tak na dobrą sprawę 10 lat temu, kiedy Wally Olins opracował ideę Creative Tension. Obecne wybory to finał prac trwający przez ponad dekadę. Zdajemy sobie sprawę, że temat budowania marki Polska jest skomplikowany nawet dla specjalistów od brandingu. Patrząc na skalę projektu, emocje i setki tysięcy zaangażowanych Polaków uznaliśmy, że jedyną słuszną decyzją będzie wydłużenie czasu wyborów. Pozwoli to większej grupie Polaków wypowiedzieć się na temat projektu i trzech propozycji. Dodatkowo, ten czas da szansę na debatę społeczną i pełniejsze zrozumienie historii projektu i korzyści jakie wiążą się z wdrożeniem ujednoliconej, nowoczesnej identyfikacji wizualnej dla polskich produktów i usług” – powiedział Marek Kłoczko, Dyrektor Generalny KIG.

Od rozpoczęcia głosowania (14 października) na jeden z trzech wariantów propozycji logo nawiązujących do sprężyny oraz stworzonych w oparciu o ideę Creative Tension zagłosowało już ponad 164 000 osób. W tym czasie na oficjalnym fanpage’u (1548 fanów) pojawiło się 3379 komentarzy i 217 komentarzy zawierających odnośnik do materiałów z serwisu YouTube. Ponadto, na Twitterze pojawiło się 1209 publikacji bezpośrednio związanych z akcją logo promocyjne Polski. Na Facebooku internauci zamieścili 19 672 wzmianki dotyczących logo promocyjnego Polski. W pozostałych miejscach w internecie pojawiło się około 6 500 wzmianek.

Głosy na logo promocyjne Polski można nada oddawać na stronie www.logodlapolski.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj