sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLogo Tokio 2020 na 14 tys. sposobów

Logo Tokio 2020 na 14 tys. sposobów

Jak informuje The Washington Post, Japończycy otrzymali ponad 14 tys. propozycji identyfikacji igrzysk olimpijskich Tokio 2020. Czy nowo wybrany znak zakończy złą passę? W ostatnim czasie Tokio nie miało bowiem szczęścia do logotypów.

Pierwszą wersję pokazano w lipcu. Litera T jako dominujący motyw nie przekonała internautów. Ci zauważyli także, że praca jest plagiatem logotypu Théatre de Legie. Wówczas organizatorzy zrezygnowali z tamtego logotypu, ale nowy znak nie zakończył sprawy. Szybko zauważono bowiem, że łudząco przypomina dwie inne firmy: francuską z branży optycznej Plug & See oraz zajmującą się ubezpieczeniami i sporami handlowymi – spółką Jones & Co z Nowej Zelandii.

Czytaj także: Znamy logo Igrzysk w Tokio. Internauci nie są przekonani
Czytaj także: Tokio nie ma szczęścia do logotypów. Nowy znak miasta i kolejne podejrzenia o plagiat

Teraz komisja odpowiedzialna za wybór identyfikacji zdecydowała, że zorganizuje konkurs. Do końca roku wybierze 100-200 najciekawszych prac. Ostateczna decyzja zapadnie wiosną przyszłego roku. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj