piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościLokal Subway żartował z katastrofy Titana

Lokal Subway żartował z katastrofy Titana

Lokal sieci Subway w Georgii w USA musiał usunąć przydrożny znak, na którym znalazło się hasło nawiązujące do niedawnej katastrofy Titana – opisuje businessinsider.com. Jak czytamy, zareagowała centrala franczyzy.

Restauracja sieci Subway, zlokalizowana na przedmieściach Savannah w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych, umieściła w pobliżu lokalu tabliczkę z napisem: „nasze łodzie podwodne nie implodują” – pisze źródło. Było to nawiązanie do łodzi Titan, stworzonej przez firmę OceanGate, która uległa implozji podczas podwodnej wyprawy do wraku Titanica, a wszyscy pięcioro członkowie rejsu zginęli.

Jak czytamy, zdjęcia lokalu z Georgii, które umieszczono w sieci, pokazywały, że kontrowersyjny napis znalazł się w pobliżu logo marki. Część użytkowników uznała zabieg za zabawny, pojawiły się też jednak krytyczne komentarze, wskazujące na brak wrażliwości i chęć zarabiania na cierpieniu.

Źródło: twitter.com/fox4

Znak został usunięty po interwencji centrali firmy – podaje dalej źródło. „Kontaktowaliśmy się z franczyzą w tej sprawie i wyjaśniliśmy, że tego rodzaju komentarze nie mają miejsca w naszej działalności” – powiedział w rozmowie ze źródłem rzecznik marki Subway.

Źródło przypomina, że podczas wycieczki łodzi Titan utracono jej łączność ze statkiem-matką, a po kilku dniach poszukiwań stwierdzono, że okręt implodował, a członkowie załogi – w tym dyrektor OceanGate – zginęli. Początkowe informacje o zniknięciu łodzi wywołały komentarze krytykujące uczestników rejsu, a memy dotyczące zdarzenia zalały internet.  

Również w Polsce temat zyskał medialny rozgłos – jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, w okresie od 19 czerwca do 3 lipca 2023 roku we wszystkich polskich mediach pojawiło się ponad 6,2 tys. wzmianek o zaginięciu łodzi.  To średnio 440 publikacji dziennie. Największy zasięg osiągnęły materiały zamieszczone w portalach internetowych, a szczyt zasięgu przypadł na 23 czerwca, tuż po potwierdzeniu informacji o implozji. Jak podaje IMM, medialne wzmianki z tego dnia miały zasięg 11,7 mln, a ich AVE szacowane jest na 18,7 mln zł.

Źródło: facebook.com/IMMonitoring

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj