poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościLokalne social media tracą użytkowników

Lokalne social media tracą użytkowników

Lokalne media społecznościowe mają coraz mniej aktywnych użytkowników. Portale takie, jak: MeinVz, Hyves czy Copains d’Avant w zeszłym roku odnotowały znaczne spadki aktywnych internautów. Za to Twitter, YouTube, Google+ i Facebook nadal rosną w siłę – podaje webglobalindex.com.

W II i IV kwartale 2012 r. znaczne zmiany w liczbie użytkowników dotknęły chińskie portale społecznościowe – Tencent Weibo, Kaixin, Sina Weibo oraz QZone+. Nie są to nieoczekiwane zmiany – czytamy w serwisie. Od 2009 do 2012 r. liczba tych serwisów znacznie wzrastała, co spowodowało nasycenie rynku chińskiego. Wpływ na ta sytuację mają  także, m.in.: rozwój aplikacji oraz większa mobilność, a także możliwość utrzymania większej prywatności na forach niż w social mediach.

Dużymi wzrostami mogą pochwalić się zaś giganty internetu. Twitter może poszczycić się najszybszym wzrostem aktywnych użytkowników, a Facebook ma największą liczbę aktywnych internautów.. W grudniu 2012 r. ponad 50 proc. wszystkich użytkowników sieci udzielało się w tym portalu. Zaś w przypadku Google+ (druga najpotężniejsza platforma społecznościowa), YouTube’a i  Twitter’a  to ponad 20 proc. Na dalszym, 10. miejscu w rankingu uplasował się LinkedIn (mniej niż 10 proc.), na 16. – Pinterest (mniej niż 10 proc.). Na najdalszych pozycjach znalazły się takie serwisy społecznościowe jak: Viadeo, Odnoklassniki (tylko w Rosji), Quora oraz Bebo. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj