22 października 2024 roku L’Oréal Professionnel Paris ogłosiło, że wprowadza na rynek tzw. „refille” (czyli opakowania uzupełniające) swoich najpopularniejszych szamponów. Ma to być odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów i dążenie do minimalizacji wpływu na środowisko.
Wprowadzenie „refilli” to ma wpisywać się w strategię zrównoważonego rozwoju i globalne działania L’Oréal na rzecz ochrony środowiska i redukcji zużycia plastiku w branży kosmetycznej. Wprowadzenie opakowań uzupełniających to odpowiedź marki na potrzebę ograniczenia ilości odpadów z opakowań, które stanowią duże wyzwanie dla branży.
Po udostępnieniu „refilli” dla salonów fryzjerskich w lutym 2023 roku marka postanowiła rozszerzyć swoją ofertę o opakowania uzupełniające dla konsumentów.
Producent kosmetyków podkreśla, że szampony L’Oréal Professionnel Paris są produkowane w fabryce korzystającej w 100 proc. z energii odnawialnej i stosującej zamknięty obieg wody. Butelki są natomiast wykonane w 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu. Wprowadzenie „refilli” pozwala na dalszą redukcję zużycia tworzyw sztucznych – jak przekazuje firma, opakowana uzupełniające zużywają o 73 proc. mniej plastiku w porównaniu z tradycyjnymi butelkami.
Refille o pojemności 500 ml są przystosowane do butelek o pojemności 300 ml i 500 ml. Dostępne są w ramach takich gam marki jak Metal Detox, Absolut Repair Molecular, Absolut Repair, Vitamino Color, Silver oraz Scalp Advanced. (ao)