piątek, 10 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościLubię i ignoruję, czyli jak internauci traktują marki na Facebooku

Lubię i ignoruję, czyli jak internauci traktują marki na Facebooku

Według firmy Kentico 68 proc. internautów ignoruje marki, które – przynajmniej teoretycznie – śledzi w mediach społecznościowych. „Te wyniki nie są specjalnie zaskakujące” – czytamy w serwisie mediabistro.com.

Jak wynika z badań, internauci ignorują wpisy śledzonych marek. Nie mają one także większego wpływu na opinię o firmach i na decyzje zakupowe. 72 proc. ankietowanych przez Kentico rzadko (lub nigdy) zamawia produkty po tym, jak przeczyta o nich w serwisach społecznościowych. 73 proc. zadeklarowało natomiast, że wpisy rzadko (lub wcale) wpływają na opinię o publikujących je markach.

Dlaczego internauci śledzą marki? 40 proc. chce bieżących informacji o markach, którymi interesowali się już wcześniej, 39 proc. poszukuje zniżek i promocji, 12 proc. zostaje fanami za poleceniem znajomych. Jedynie 8 proc. śledzi marki po to, aby je lepiej poznać.

„Konkluzja była znana już wcześniej: prawdziwy sukces w mediach społecznościowych to nie lajki czy udostępnienia, a zaangażowanie i personalizowanie. Nawet najgłośniejszy przekaz marketingowy zniknie w hałasie” – komentuje serwis mediabistro.com. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj