W regionalnej prasie pojawiły się informacje o planach promocji Lublina. Kurier Lubelski poinformował o wynikach badań na temat wizerunku miasta, które zostały przeprowadzone wśród mieszkańców dużych miejscowości. Do wywiadów wybrano Polaków, „którzy lubią sobie zrobić czasami turystyczny wypad”. Autor artykułu, Tomasz Stawecki wynik badania ocenia jako szokujący: „miasta nic nie wyróżnia, nic nie zachęca do przyjazdu, jest skromne i nijakie”.
Gazeta informuje też, że dotychczas przypadkowe prace nad wizerunkiem miasta mają zmienić charakter i stać się bardziej strategiczne i zdecydowane. Pracuje nad tym specjalny zespół, który swoją działalność rozpoczął od zlecenia badań focusowych. Pisze o nich także Dziennik Wschodni Lubelski: „Po tych badaniach specjaliści od promocji stworzyli cztery wstępne hasła-koncepcje”, z których władze miasta wybiorą jedną. Prace nad nowych hasłem promocyjnym i logo Lublina mają być zakończone na początku lipca. „Z kampanią reklamową chcemy ruszyć jesienią lub wiosną” – mówi dla Dziennika Wschodniego Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta. (psp)