środa, 6 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Luksus kocha prasę”. Badanie czytelnictwa wśród zamożnych Polaków

„Luksus kocha prasę”. Badanie czytelnictwa wśród zamożnych Polaków

Czytelnictwo prasy rośnie wraz z zawartością portfela – wynika z raportu „Luksus kocha prasę. Wysokie czytelnictwo prasy wśród kupujących dobra luksusowe” przygotowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa.

Jak pokazuje badanie, 290 tys. Polaków to osoby bogate (o dochodach powyżej 14 tys. zł), 12,9 proc. populacji Polski w wieku 18-59 lat to z kolei segment osób aspirujących (o dochodach poniżej 5 tys. złotych) na rynku marek luksusowych.

Osoby o dochodach ponad 5 tys. zł są dobrze wykształcone, mają wysoką pozycję zawodową i często czytają prasę – wynika z raportu. Badanie pokazało także, że im wyższe dochody i większa aktywność konsumencka, tym większe czytelnictwo prasy wśród zamożnych Polaków.

Raport pokazuje, że pięć lub sześć tytułów prasowych czytają średnio osoby o dochodach ponad 5 tys. zł, które kupują marki luksusowe w kategoriach kosmetyków, ubrań, biżuterii, sprzętu elektronicznego i samochodów.

Według raportu 54 proc. osób bogatych i 45 proc. o dochodach ponad 5 tys. zł czyta prasę przez godzinę lub dłużej dziennie. Wśród osób o dochodach przekraczających 5 tys. zł czytelnictwo największych tytułów prasowych jest kilkukrotnie większe niż wśród ogółu Polaków. Z badania wynika, że kobiety o wysokich dochodach czytają m.in. Twój Styl, Skarb, Vivę, Przyjaciółkę, Newsweek oraz Angorę. Mężczyźni o wysokich dochodach czytają z kolei Komputer Świat, National Geographic, Newsweek, Angorę, Auto Świat, Politykę, Przegląd Sportowy, Dziennik Gazetę Prawną, Rzeczpospolitą czy Gazetę Wyborczą.

Okazuje się, że prawie 90 proc. kupujących marki luksusowe czyta prasę.

W raporcie przestawiono rankingi marek luksusowych w różnych kategoriach zakupowych wraz z rankingami czytelnictwa prasy.

Cały raport można znaleźć na stronie.

Badanie zostało zrealizowane przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Patronat nad raportem objęli: Związek Firm Public Relations, Fundacja na rzecz reputacji marki Premium Brand. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj