Maciej Kozina objął stanowisko Creative Directora w VML Poland. W marcu 2025 roku Kozina wrócił do zespołu VML po dwuletniej przerwie. W tym czasie pracował w jednej z niemieckich agencji kreatywnych.
W roli Creative Directora pokieruje jedną z kluczowych grup kreatywnych w VML. Będzie także zaangażowany w najważniejsze projekty realizowane przez agencję.
Maciej Kozina ma ponad 14 lat doświadczenia jako copywriter. Od siedmiu lat jest także dyrektorem kreatywnym. Pracował w trzech krajach m.in. dla takich marek jak Nivea, Samsung, Nike, McDonald’s czy Virgin Mobile. Prze ostatnie dwa lata Kozina obejmował stanowisko dyrektora kreatywnego w BBDO Berlin, gdzie prowadził zespół odpowiadający za przygotowywanie globalnych kampanii dla Lidla.
Z VML jest związany od 2018 roku. Najpierw pracował w warszawskim oddziale, gdzie był odpowiedzialny za projekty dla Żywca, Pepsico i HBO, a następnie w Nowym Jorku, gdzie zajmował się realizacją projektów m.in. dla Colgate North America i Colgate Global. Jego projekty były nagradzane w konkursach branżowych, Kozina jest laureatem m.in. dwóch Grand Prix Effie i Grand Prix Cannes Lions. Maciej Kozina jest magistrem ekonomii po AEK (obecnie UEK). (kn)