sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMade in Belgium jeszcze nie tak skuteczne, jak Made in German

Made in Belgium jeszcze nie tak skuteczne, jak Made in German

Belgijska marka jest synonimem jakości. Ale firmy nie podkreślają często swojego pochodzenia – zauważa Bruno Lambrecht, prezes Belgijskiej Izby Gospodarczej, w rozmowie z Briefem.

Belgia jest podzielona na trzy strefy językowe- francuską, niderlandzką i niemiecką. Mieszkańców każdego z regio­nów dzielą znaczące różnice kulturowe. Z tego względu – jak analizuje Lambrecht – Belgowie nie mają tak silnych uczuć narodowych, a firmy belgijskie zazwyczaj nie podkreślają faktu swojego pochodzenia.
Marka „Made in Belgium” nie jest niestety tak mocna, jak marka niemiecka, która podkreśla niemiecką jakość i niemieckie wykonanie. „Dobrym przykładem jest tutaj firma Volkswagen, która w swojej komuni­kacji marketingowej używa hasła w języku narodowym kraju, z którego po­chodzi [Das auto – przyp. red.]” – dodaje prezes Belgijskiej Izby Gospodarczej. Belgia znana jest z dobrej jakości piwa, które jest jednym z najważniejszych produktów eksportowych. Mieszkańcy tego kraju słyną też z tego, że są dobrymi budowniczymi. Dużą rolę w kształtowaniu marki odgrywa także rodzina królewska. Lambrecht zwraca uwagę na to, że matka kró­lowej jest z pochodzenia Polką. „Ten fakt ma na pewno pozytywny wpływ na wizerunek Belgii w Polsce” – dodaje. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj