Statuetki Magellan Awards 2012 rozdane. W tym roku ubiegało się o nie 400 projektów z 12 państw. Wśród zwycięzców znalazło się aż 11 polskich. Jury najbardziej doceniło 24/7 PR, ale statuetki otrzymały też agencje: Partner of Promotion, Garden of Words i Think Kong.
Agencja 24/7 PR zdobyła 7 nagród, w tym 4 złote i 3 srebrne. Złotymi statuetkami wyróżnione zostały kampanie: Gillette Pro Glide oraz Venus Pro Skin (Procter & Gamble), Serenada (Grupa Żywiec, marka Heineken) oraz Palma Czekoladowa (Lotte Wedel). Srebrne statuetki przyznano projektom: obchody 20-lecia McDonald’s (McDonald’s Polska), Danone Nation’s Cup (Danone) oraz PR Start (24/7PR). „Szczególnie cieszy nas statuetka dla naszego autorskiego programu stażowego PR Start, którego celem jest przekazanie podstaw praktycznej wiedzy na temat pracy w PR osobom zainteresowanym pracą w naszej branży. Docenienie tak lokalnej inicjatywy przez międzynarodowe środowisko to także ważny sygnał dla całej branży, że warto podejmować inicjatywy wspierające rozwój młodych ludzi” – mówi Dorota Zmarzlak, managing director 24/7PR.
Garden of Words zdobyło srebrną statuetkę za kampanię „Śniadanie daje moc”, zainicjowaną w listopadzie 2011 roku. Dzięki niej w ponad 2400 szkołach podstawowych w Polsce odbyło się wspólne śniadanie uczniów klas 1-3, nauczycieli i rodziców. Program Partnerstwo dla Zdrowia, koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka, znalazł się na 35. miejscu na międzynarodowej liście Top 50 kampanii komunikacyjnych 2012 roku.
Agencja Partner of Promotion otrzymała dwie srebrne statuetki. Jury doceniło projekty „Big Beautiful Woman – Success in XXL Size” oraz „Poznaj Atom. Porozmawiajmy o Polsce z energią”. Pierwsza kampania miała na celu pokazanie, że wbrew wielu stereotypom kobiety plus-size mogą być piękne, ambitne, pełne pasji i marzeń. Druga – realizowana na zlecenie Ministerstwa Gospodarki – miała za zadanie pogłębić świadomość Polaków na temat przyszłości energetycznej naszego kraju oraz zaangażować w dyskusję na temat energetyki jądrowej. Oba projekty znalazły się na liście Top 50 w gronie najlepszych projektów komunikacyjnych na świecie w 2012 roku.
Agencja Think Kong zdobyła złotą statuetkę za kampanię „Przemaluj przyjaciela”, realizowaną dla cyfrowego Canal+. Projekt uplasował się na 19. miejscu w TOP50.
Konkurs Magellan Awards organizowany jest przez League of American Communications Professionals (LACP), skupiającą ekspertów z dziedziny komunikacji. Najlepsze projekty wyłania komisja złożona z profesjonalistów branży komunikacyjnej. (es)