Jeśli udało Ci się wybrać tego jedynego influencera, który idealnie pasuje do Twojej marki, ma spore zasięgi i grono wiernych fanów, Twoim najważniejszym zadaniem jest teraz… skontaktowanie się z nim. Na meltwater.com opublikowano 8 zasad, które mogą ułatwić wymianę maili z influencerami.
1. Zapoznaj się z treściami, które tworzy
Przed napisaniem pierwszego maila warto zrobić małe rozeznanie, by mieć do czego nawiązywać podczas korespondencji. Zwróć uwagę na treści, które tworzy wybrany przez Ciebie influencer, lecz także na wzmianki na jego temat w social mediach. Przydatny może się okazać monitoring mediów.
2. Zbuduj relacje w social mediach
Zanim napiszesz maila, możesz zwiększyć swoje szansę na otrzymanie odpowiedzi za pomocą aktywności w mediach społecznościowych influencera. Komentując jego posty czy zdjęcia, dasz znać o swoim istnieniu – jest spora szansa, że w ten sposób Cię zapamięta. Bycie przyjacielskim nic nie kosztuje – przypomina autor.
3. Krótko a dobrze
Temat Twojego maila jest najważniejszy – czytamy. Powinien być krótki, treściwy i interesujący. Warto zaprezentować influencerowi powód, dla którego miałby otworzyć wiadomość od Ciebie. Przykładowo, „Propozycja współpracy” sugeruje influencerowi, że może odnieść korzyść.
4. Nie pomyl się w… imieniu
Na meltwater.com czytamy, że najgorsze, co można zrobić w pierwszym mailu, to popełnić błąd w imieniu lub nazwisku influencera. Należy więc podwójnie sprawdzić pisownię w mediach społecznościowych, na blogu, w artykułach, wszędzie.
5. Proś, nie rozkazuj
Współpraca z influencerem polega na negocjacjach. Z tego powodu nie można wciąż mówić, jakie są nasze oczekiwania i w jaki sposób chcemy, by influencer je spełnił. Wielu ekspertów twierdzi, że internetowi twórcy najbardziej cenią sobie wolność twórczą.
6. Nie bój się złotówek
Nie możesz zakładać, że influencer będzie chciał współpracować z Tobą za darmo – czytamy. Dlatego dobrym pomysłem jest rozmawianie o pieniądzach w otwarty sposób. Ponadto, lepiej zapytać o cenę, zamiast najpierw mówić, ile możesz influencerowi zapłacić.
7. Nie zrażaj się
Tylko 35 proc. internautów odpowiada od razu na pierwszego maila – podaje autorka tekstu na meltwater.com. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi na wysłaną niedawno propozycję współpracy, nie przejmuj się, tylko spróbuj ponownie. Dopiero gdy influencer kilkakrotnie nie odpisze, warto zacząć zastanawiać się nad innym kanałem komunikacji.
8. Patrz w kalendarz i na zegarek
Szanse na uzyskanie odpowiedzi na maila wysłanego w sobotę po południu są… nikłe. Może się to wydawać oczywiste, ale warto pamiętać, że propozycje współpracy najlepiej wysyłać podczas dni roboczych, w czasie godzin pracy – czytamy.
(mp)