Na początku października 2024 roku ruszyła kampania MB Motors Mercedes-Benz z udziałem Małgorzaty Sochy. Aktorka została twarzą elektromobilności w akcji autoryzowanego dealera marki Mercedes-Benz. Kampania oparta jest na trzech insightach PR-owych: obalaniu stereotypów, nowoczesnych technologiach i pokazaniu kobiety w świecie motoryzacji – wyjaśnia w rozmowie z PRoto.pl Paweł Kocoń, PR Manager MB Motors.
W ramach akcji Małgorzata Socha wcieliła się w rolę doradcy MB Motors, by w przystępny sposób przybliżyć odbiorcom temat elektromobilności. W serii ośmiu krótkich filmów aktorka opowiada m.in. o technologicznych rozwiązaniach w samochodach elektrycznych czy praktycznych zagadnieniach, jak kwestie zasięgu czy ładowania. Bohaterka spotów odpowiada też na najczęstsze pytania klientów związane z samochodami elektrycznymi i hybrydowymi.
Kampania ma wyróżnić się tym, że temat motoryzacji i technologii przybliża kobieta. MB Motors chce w ten sposób przełamać stereotypy i pokazać, że te tematy są dostępne dla każdego, bez względu na płeć, wiek czy poziom znajomości nowoczesnych rozwiązań. Jak mówi Małgorzata Socha, ta sytuacja przypomina jej, „jak ponad 130 lat temu Bertha Benz zrewolucjonizowała świat motoryzacji”. „Dziś kobiety znów mają szansę odgrywać kluczową rolę w tej dziedzinie” – dodaje.
„Od trzech lat jeżdżę elektrycznym Mercedesem, więc naturalnie stałam się ambasadorką elektromobilności. Ta zmiana wymagała ode mnie nowego podejścia – od ładowania auta w domu po wykorzystanie systemu rekuperacji, a także planowanie tras z uwzględnieniem postojów na ładowanie. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że to przyszłość, którą warto poznać” – komentuje Małgorzata Socha.
Paweł Kocoń, PR Manager MB Motors, przybliża powstanie kampanii w rozmowie z PRoto.pl:
Najnowsza kampania MB Motors, autoryzowanego dealera Mercedes-Benz, w której Małgorzata Socha w przystępny sposób przybliża elektromobilność, w dużej mierze oparta została na insightach PR-owych. Pierwszy z nich dotyczy chęci obalenia błędnych stereotypów i nieuzasadnionych obaw związanych z krótkim zasięgiem czy długim czasem ładowania samochodów elektrycznych. Okazuje się, że dostarczając rzetelną wiedzę i pokazując konkretne rozwiązania, przeciwnicy elektromobilności szybko zmieniają sceptycyzm na ciekawość. Umiejętne przekazanie wiedzy, opartej na osobistych doświadczeniach, buduje zaufanie do idei samochodów elektrycznych.
Drugi insight dotyczy nowoczesnej motoryzacji. Współczesne samochody to już nie tylko przyspieszenia, prędkość maksymalna czy liczba koni mechanicznych. To również technologia wspierająca kierowcę, komfort podróży i styl życia. W przypadku marki Mercedes-Benz mówimy o połączeniu technologii z elegancją, prestiżem i luksusem.
Trzeci insight to współczesna kobieta w świecie motoryzacji. Coraz więcej kobiet samodzielnie wybiera i kupuje samochody, opierając się na własnej wiedzy i własnych potrzebach, a nie tylko na męskich poradach. Widzimy to wyraźnie w naszych salonach i na organizowanych przez nas wydarzeniach.
Kluczowa w przygotowaniu tej kampanii była nasza wewnętrzna wiedza specjalistyczna – znajomość produktu i technologii. Szykując się do kampanii jako zespół MRKT&PR przejechaliśmy wiele kilometrów w miastach i na trasach elektrykami z gamy Mercedes-Benz, by dokładnie zrozumieć elektromobilność. Takiej wiedzy nie znajdzie się nawet w najlepszych agencjach reklamowych. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się opracować kampanię we własnym zakresie.
Twarzą kampanii została Małgorzata Socha, która od trzech lat jeździ elektrycznym mercedesem. Jej autentyczność, doświadczenie i styl życia sprawiły, że była naturalnym wyborem do roli ambasadorki elektromobilności. Kampania została zaprojektowana tak, aby ekspercka wiedza była przekazywana w prosty, przystępny sposób – pokazując, że elektromobilność jest dostępna i zrozumiała dla każdego.
Seria materiałów wideo będzie dostępna na stronach internetowych oraz w kanałach społecznościowych MB Motors. Działania komunikacyjne obejmą też profil Małgorzaty Sochy na Instagramie.
Pomysł kreatywny kampanii opracował zespół MB Motors. Realizacją nagrań zajęła się agencja Novomo. Projekt potrwa do początku listopada 2024. (mb)