Religijny potencjał Krakowa i Kalwarii Zebrzydowskiej znany był od dawna, ale dopiero teraz region ma szanse pokazać się od tej strony na arenie międzynarodowej. Koszty to ponad milion złotych, z czego ponad 830 tys. pochodzi z UE.
„Po raz pierwszy wydamy tak duże pieniądze na organizację kampanii promocyjnej podkreślającej pielgrzymkowe walory regionu” – czytamy w Gazecie Wyborczej Kraków. Na cały projekt składa się trzyminutowy film w sześciu wersjach językowych, wydawnictwa promocyjne, strona internetowa, międzynarodowa konferencja z udziałem środowisk akademickich, zagranicznych mediów i organizatorów pielgrzymek. Małopolska chce się reklamować głównie w Hiszpanii i we Włoszech, bo akurat z tych dwóch państw przyjeżdża do regionu najwięcej pielgrzymów. Jak wynika z informacji przedstawionej przez Małgorzatę Skowrońską, w planie jest też wykorzystanie tzw. Mobilnego Muzeum Jana Pawła II – tir z wystawą poświęconą papieżowi będzie zatrzymywał się na dwa dni w najważniejszych europejskich miastach-centrach religijnych: Lourdes, Fatimie, San Giovani Rotondo, Loreto, Santiago Compostela. Prof. Antoni Jackowski z UJ twierdzi, że „żaden religijny polski ośrodek nie miał do tej pory tak szeroko zakrojonej promocji”. (es)