Przez ostatnie trzy lata Facebook to jedno z najbardziej uniwersalnych narzędzi w internecie. Korzystają z niego media, politycy, samorządy lokalne. Jak czytamy w Głosie Pomorza, serwis świetnie nadaje się nie tylko do promocji, ale także do wywierania wpływu.
Według serwisu Socialbakers w Polsce z Facebooka korzysta prawie 8,3 mln użytkowników. Jakie mają cele? Klasyczne media wykorzystują serwis do nawiązywania kontaktu z odbiorcami. Firmy docierają do potencjalnych klientów, a samorządy promują swoje regiony.
Ogromna grupa użytkowników Facebooka stanowi siłę, z którą trzeba się liczyć. Przekonała się o tym redaktor naczelna miesięcznika Gala i zarazem autorka książki o Katarzynie W., oskarżonej o nieumyślne spowodowanie śmierci swojej córki. Publikacja wywołała liczne protesty na Facebooku, które skłoniły Empik do wycofania książki ze sprzedaży. (ks)