poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościManagerowie z firm farmaceutycznych: potrzeba większego zaangażowania w debatę publiczną

Managerowie z firm farmaceutycznych: potrzeba większego zaangażowania w debatę publiczną

Firmy farmaceutyczne powinny zwrócić się do pacjentów, promując zdrowy styl życia. Niezbędna jest również dyskusja z władzami poszczególnych państw Unii oraz urzędnikami unijnymi na temat nieuchronnej modyfikacji systemu refundacyjnego. To wyniki raportu You Share, We Care!, przygotowanego przez MSLGROUP EMEA Healthcare Practice.

W badaniu MSL, na podstawie którego powstał raport, wzięło udział 70 managerów ds. komunikacji z firm farmaceutycznych, działających na rynku brytyjskim, francuskim, niemieckim, włoskim, polskim, skandynawskim, hiszpańskim i szwajcarskim.

Jakie są główne wnioski? Wraz z rozwojem serwisów społecznościowych pacjenci coraz chętniej biorą udział w dyskusji dotyczącej opieki zdrowotnej. Zdawałoby się, że są one świetnym kanałem, dzięki któremu koncerny farmaceutyczne mogłyby komunikować się z pacjentami. W praktyce jednak nie korzystają z mediów społecznościowych. Wynika to z wewnętrznych procedur koncernów oraz stanowiska władz w wielu krajach, które ograniczają możliwość bezpośredniego dialogu między producentami leków i pacjentami. W takiej sytuacji twórcy raportu doradzają, aby wspierać komunikację między lekarzami a pacjentami.

Autorzy analizy zwracają także uwagę na problem małego zaangażowania koncernów w debatę publiczną na temat ochrony zdrowia. W efekcie są one postrzegane jako przyczyna problemów trapiących systemy ochrony zdrowotnej, choć powinny być postrzegane jako podmioty dążące do ich rozwiązywania. Aby zmienić ten stan, koncerny powinny bardziej angażować się w promowanie profilaktyki i zdrowego stylu życia.

Producenci leków powinni także wziąć aktywny udział w debacie dotyczącej modyfikacji systemów refundacyjnych. Ich zreformowanie będzie konieczne ze względów na zmiany demograficzne oraz narastanie problemu schorzeń cywilizacyjnych. W tym przypadku adresatami komunikatów powinny być władze poszczególnych państw członkowskich, jak i całej Unii Europejskiej. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj