sobota, 12 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościManagerowie z Poczty Polskiej tworzą nowe studio contentowe Metascope Creative

Managerowie z Poczty Polskiej tworzą nowe studio contentowe Metascope Creative

Maciej Pichlak, dotychczasowy dyrektor marketingu Poczty Polskiej, i Joanna Dmochowska, dyrektorka biura rozwoju produktu, poinformowali, że wraz z końcem czerwca 2025 roku odchodzą z instytucji. Od lipca będą oni działali w strukturach Diverger Polska, firmy doradczej specjalizującej się w marketingu strategicznym. Zajmą się rozwijaniem nowego studia contentowego Metascope Creative wykorzystującego do produkcji treści nowoczesne technologie, w tym AI.

Na ten moment nie wiadomo, kto obejmie stanowisko dyrektora marketingu Poczty Polskiej. Do 30 czerwca 2025 roku Maciej Pichlak i Joanna Dmochowska będą w dalszym ciągu realizowali działania na rzecz instytucji. „Projekt transformacji wciąż trwa i możliwe, że będzie to okazja do wdrożenia nowej struktury organizacyjnej. Pozostajemy do dyspozycji zarządu Poczty, by zapewnić płynne przekazanie obowiązków” – informują.

1 lipca 2025 roku obejmą oni nowe stanowiska w zarządzie Diverger Polska. Pichlak, który do tej pory był członkiem zarządu, zostanie prezesem zarządu Diverger Polska i dyrektorem zarządzającym (CEO) Metascope Creative, a Dmochowska będzie członkinią zarządu oraz obejmie stanowisko Chief Growth Officera.

W tych rolach będą odpowiadali za nowy projekt Metascope Creative, który rozwijany będzie w ramach Diverger Polska. Jak przekazują, „to studio produkcji contentu dla marek, które chcą działać szybciej, mądrzej i bez zbędnych warstw”. Zespół stojący za Metascope proponuje nowy model produkcji treści – audio, foto i wideo – oparty na zaawansowanej technologii AI, cyfrowych klonach aktorów oraz silnikach typu Unreal Engine.

Jak przekazują twórcy projektu, Metascope Creative powstało z „realnej frustracji i potrzeby, by wreszcie tworzyć marketing w rytmie, w jakim naprawdę działa rynek”. „Czujemy, że dziś czas na marketing, który wreszcie korzysta z możliwości jakie daje technologia AI. Nie dla atencji, ale dla skuteczności” – wyjaśnia Maciej Pichlak. „Nie interesuje nas chwalenie się, że »to pierwsza reklama w Polsce stworzona z pomocą AI«. Dla nas to tak naturalny etap rozwoju, jak kiedyś przejście z taśmy filmowej na kamerę cyfrową. Narzędzia się zmieniają, ale cel pozostaje ten sam: content, który naprawdę działa” – dodaje Joanna Dmochowska.

Sama marka Metascope działa nieprzerwanie od 2015 roku, początkowo jako studio wspierające artystów i wytwórnie głównie w USA. Studio contentowe Metascope Creative oficjalnie rozpocznie działalność 1 lipca 2025 roku, jednak – jak przekazują twórcy projektu – już teraz prowadzony jest wstępny dialog z klientami.

Zaprezentowano także pierwszy przykład realizacji Metascope Creative.

Maciej Pichlak, zapytany o wyzwania prawne w obszarze wykorzystania nowoczesnych technologii do produkcji treści w nowym studiu contentowym, przekazał redakcji PRoto.pl, że jest to kwestia traktowana w zespole Metascope Creative priorytetowo. „Metascope wywodzi się z branży muzycznej, dlatego kwestie własności intelektualnej i etycznego wykorzystania technologii traktujemy z najwyższą powagą. Pracując z cyfrowymi klonami, silnikiem Unreal Engine czy generatywnym AI, zawsze zabezpieczamy prawa do wizerunku aktorów, głosu i treści – zarówno po stronie twórców, jak i marek. Często łączymy różne techniki, np. cały czas udźwiękowiamy content ze wsparciem prawdziwych lektorów” – mówi Pichlak. „Nie pracujemy w szarej strefie »deepfake’ów« – nasz model działania oparty jest na pełnej transparentności, licencjonowaniu oraz zgodności z obowiązującym prawem. Przygotowujemy autorskie projekty w oparciu o tradycyjne narzędzia kreacji. Wierzymy, że to technologia może służyć twórcom – nie odwrotnie” – wyjaśnia.

Maciej Pichlak i Joanna Dmochowska to menedżerowie z wieloletnim stażem. Maciej Pichlak ma blisko 20-letnie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego. Wcześniej był szefem marketingu marketingu m.in. w Nest Banku i Semilac, oraz obejmował stanowiska menedżerskie w działach marketingu Carlsberga, Lotte Wedel, Unilevera i Danone. Joanna Dmochowska zarządzała markami konsumenckimi w Carlsberg Polska, odpowiadając m.in. za rozwój takich marek jak Somersby czy Harnaś. W Poczcie Polskiej nadzorowała wdrażanie nowych produktów oraz transformację oferty produktowej. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj