Manchester United jest najcenniejszą marką piłkarską na świecie. Wartość klubu szacuje się na 1,2 mld dolarów. Drugie miejsce w zestawieniu przypada Bayernowi Monachium. FC Barcelona, zwycięzca Ligii Mistrzów, uplasowała się dopiero na 6 pozycji – wynika z raportu Brand Finance.
Na wysoką pozycję angielskiego klubu ma wpływ między innymi kontrakt koszulkowy z Adidasem, który podpisano na dziesięć lat. Manchester United wspiera także Chevrolet, który podpisał umowę sponsorską na 79, 9 mln dolarów rocznie. Jednak to właśnie wiadomość o współpracy z Adidasem spowodowała, że klub zanotował dynamiczny wzrost.
Drugie miejsce zajął Bayern Monachium z wartością 933 mln dolarów. Na trzeciej pozycji uplasował się Real Madryt – wyceniany na 873 miliony dolarów. FC Barcelona, która właśnie wygrała Ligę Mistrzów, w porównaniu do poprzedniego roku spadła o dwa miejsca i jest klasyfikowana dopiero na szóstym miejscu zestawienia.
W pierwszej dziesiątce znalazło się aż sześć angielskich drużyn. Oprócz Manchesteru United są to: Manchester City, Chelsea, Arsenal, Liverpool i Tottenham. (mw)