Hiszpańska marka modowa Mango jakiś czas temu przeprowadziła pierwszą kampanię w całości stworzoną przez sztuczną inteligencję. Teraz firma postanowiła pójść o krok dalej i zastąpić niektóre ludzkie modelki pojawiające się w reklamach wygenerowanymi przez AI awatarami – podaje businessoffashion.com.
Jak czytamy, Toni Ruiz, dyrektor generalny Mango, zaznaczył, że decyzja o zastąpieniu prawdziwych modelek postaciami stworzonymi przez sztuczną inteligencję ma na celu przyspieszenie tworzenia treści do kampanii reklamowych. Przekazał także, że prezentowane przez awatary ubrania są prawdziwe i dostępne do zakupu dla klientów.
W lipcu 2024 roku Mango przeprowadziło pierwszą kampanię, która została w całości wygenerowana przez AI. Była to akcja promująca limitowaną kolekcję ubrań młodzieżowych – dowiadujemy się.
Najnowsza kampania marki także jest związana z nastolatkami. Niektóre zdjęcia będące częścią akcji już pojawiają się na stronie internetowej Mango. Są one opatrzone informacją, że do ich stworzenia wykorzystano sztuczną inteligencję. Źródło przekazuje, że Mango planuje rozszerzyć użycie tej technologii także na kolekcje damskie i męskie. Nie podjęto jeszcze jednak żadnych konkretnych decyzji w tej sprawie. (ao)
Chcesz dowiedzieć się jak wykorzystać AI w komunikacji marketingowej? Przyjdź na wydarzenie: Kongres PRoto: AI w komunikacji marketingowej – czas działania czy dopiero proces tworzenia?
Źródło: businessoffashion.com, AI Models Replace Real People in Mango’s Fast-Fashion Ads, Julia Fanzeres, Crystal Tse, 1.11.2024/ Zdjęcie główne: mangofashiongroup.com